Hansi i går kollade jag på ngr SVCD/VCD filer & XBMP mellanlagrade ngr av dom varför det, vad är orsaken?
Hansi i går kollade jag på ngr SVCD/VCD filer & XBMP mellanlagrade ngr av dom varför det, vad är orsaken?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Hur såg ni det, kom det upp ett meddelande på tvn? Om man kollar i lang-*.xml filen så ser man att det finns såna meddelanden. Dock har jag aldrig lyckas fått någon, men så använder jag aldrig heller använt dvd spelaren heller till film.
Mitt antaganden är att det beror på att de var ett speciellt svcd codec. (ljud eller bild) Och pga det så är xbplayer konfigruerat att mellanlagra för at klara av dem. Nu är jag dåligt insatt i svcd/vcd formaten oxå dock, men det finns väl en massa olika codecs där med? Någon annan förklaring kan jag inte komma på.
Är ni väldigt intresserad av att få veta varför, så kan ni fråga det på den officiela forumet. För där borde de veta, mitt svar är bara ett antagande.
<small>[ 19 May 2003, 09:28: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Eller nu när jag tänker efter, mellanlagrar inte xboxen filmerna om de är brända på ett visst sätt? (mode/mode2 osv) Det har jag för mig att jag har hört diskutioner om, men som sagt jag har aldrig använt dvd spelaren själv.
Jag tror dock mer på det detta alternativet som jag tog upp, att skivan är bränd annorlunda.
Ja det kom upp en skylt där det stod mellanlagra, men bara 2 av dom 5 filmerna gjorde det på.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Det beror nog på hur ni har brännt som jag sa, jag är nästan säker på att den måste mellanlagra "mode 1".
<small>[ 19 May 2003, 10:29: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Bookmarks