hej jag har brännt en divx film på en cd-rw skiva men det händer inget i x-boxen.
Vill någon vara så snäll och säga hur man får det och funka
hej jag har brännt en divx film på en cd-rw skiva men det händer inget i x-boxen.
Vill någon vara så snäll och säga hur man får det och funka
<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000269" target="_blank">Här</a>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
tack pege!
är de samma sak för vcd?
Det var det inte.
Men kanske inte xboxen klarar vcd.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av spel:
<strong>Det var det inte.
Men kanske inte xboxen klarar vcd.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jodå den klarar allt av vcd, hur du ska bränna vet jag dock inte. (jag använder inte cd´s längre) Men det borde vara på samma sätt tycker jag.
<small>[ 20 May 2003, 08:29: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
hmmm pröva bränna på en CD-RW i mode 1 el mode 2 då så kan du sen bränna på en CD-R ju så brukar jag göra.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag har hittat vad felet är.
och det är när man bränner vcd till xboxen måste det vara en mpeg fil.
Och jag hade redan vcd som man spelar upp i en dvd spelare som klarar vcd.
Men det är flera mappar och filer i dom.
För jag testade och ladda ner en liten film som var i mpeg format och brännde det som en divx film och då funkade det.
...suck... bara att ladda om sk-ten i mpeg igen
trodde du viste att man bara tog ut den filen & inte brände alla kataloger åxå, utan bara MPEG filen
<small>[ 21 May 2003, 10:21: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
jo fast det finns ingen mpeg fil när man har öppnat mapparna... bara några andra filer
Nej du har förmofligen en .dat fil och om du ska bränna en s(vcd) så ska du bränna med alla kataloger i vcd el svcd mode. Du kan även bränna bara mpg filen som det finns ngn sådan.
jo problemet är att jag inte har någon mpeg fil i mapparna.
Så här ser jag det på min dator.
Mapp: CD1
Mapp: MPEGAV fil AVSEQ01
Mapp: VCD filer ENTRIES.VCD LOT.VCD INFO.VCD PSD.VCD
Mapp: EXT filer LOT_X.VCD PSD_X.VCD
Mapp: SEGMENT
<small>[ 21 May 2003, 11:36: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>
Den filen som heter avseq01 har förmodligen filändelsen .dat har du testat spela den direkt i mediapselaren om inte xbmp hittar filen så får du kolla i config.xml så .dat finns med bland reggade filtyper (nästan längst ner i config.xml ska finas med om du har en hyfsad ny version).
Får du upp mapparna och filerna i xbmp så ska du kunna spela filmen.
ta ut AVSEQ01 bränn rätt av vill du kan du ändra nam på den åxå så är min vcd & funkar att spela upp
Det kan du göra men om du vill ha möjlighet att kunna spela den i en vanlig dvd spelare så kommer det inte att funka...(eftersom det inte längre är en vcd).
nej d e sant ju men det funkar i boxen
Tusen tack <wmadoss> och <pege>!!!!
Det funkade jätte bra nu att spela upp i xboxen nu när jag bara brännde AVSEQ01 filen.
Bookmarks