Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lyssna på radiostationer som inte erbjuder PLS

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    22

Post Lyssna på radiostationer som inte erbjuder PLS

Kan man på något sätt lyssna på radiostationer som finns på nätet typ NRJ, Radio City etc. Dessa har ju inte någon PLS (playlistfil). Jag funderade på att skapa en egen .pls fil men man vet ju inte vilken adress eller IP de streamar ifrån??
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Är du säker på att de streamar musik över internet? Om de skulle göra det, så hittar du adressen på deras hemsidor.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    22

Jag vet inte hur de lägger ut, men man kan bara ansluta med media player plugin i explorer. Jag du kanske vet själv hur det funkar om man tex går in på <a href="http://www.rockklassiker.se" target="_blank">www.rockklassiker.se</a> som jag tycker är en bra kanal....
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

De kanalerna kan du nog inte lyssna på.. Just nu funkar i princip bara kanalerna som finns på shoutcast.com

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    22

Nja. Radio Match som jag tycker är en väldigt bra kanal lyssnar jag på via xboxen och dom finns inte med på shoutcast. Det jag är ute efter är hur man kan få reda på vilken host som man skall anlsluta sig till när det gäller typ NRJ etc...
    ****YGIDORP******

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Jo men radiomatch finns i shoutcast format de finns inte de andra kanalerna än så länge mig veterligen.

Men om du vill testa så kan du koppla upp dig via pcn mot NRJ ocj sen köra netstat från cmd så får kan du se vilka ipadresser du har sessioner mot och titta vilken port och IP som NRJ använder (kommer förmodligen inte att funka dock)

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 15:15
  2. 1.2 Vanliga problem, spel som inte startar osv
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 18:25
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. Lura inte folk! Skriv som det är!
    By Boz in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-01-24, 00:37