Det verkar som om när man kör divx eller mpeg filmer så läcker det minne. Jag får mosaik efter ett tag i vissa filmer samt om jag hoppar mellan filmer. Nån som har erfarenhet??
Det verkar som om när man kör divx eller mpeg filmer så läcker det minne. Jag får mosaik efter ett tag i vissa filmer samt om jag hoppar mellan filmer. Nån som har erfarenhet??
****YGIDORP******
Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Silver:
<strong>Det verkar som om när man kör divx eller mpeg filmer så läcker det minne. Jag får mosaik efter ett tag i vissa filmer samt om jag hoppar mellan filmer. Nån som har erfarenhet??</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">På de gamla versionerna så var detta väldigt vanligt, men på de nya så har jag inte fått det längre. Jag minns om man körde en divx som var kodat med något udda, så betäde sig xbmp helt konstigt på alla filmer efteråt.
Så orsaken är troligen, att du har en gammal version och/eller att du har dixv kodade med konstigt codac.
Jag kör DivX 53?? det funkar fint om man sätter på filmen direkt efter man bootat boxen, men håller man på o fifflar emellan så blir det mosaik??
****YGIDORP******
Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1
Bookmarks