Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: E-xecuter 2 Lite - Röd-Grön blink problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question E-xecuter 2 Lite - Röd-Grön blink problem

    Har moddat min Xbox med X-ecutor 2 lite. När jag startade den gjorde den två omstarter och började sedan blinka röd/grönt. Det blev ingen skillnad varken när jag tog bort jumpern till bioset eller jumpern som kopplar ifrån chipet. Tog då bort chippet helt, men det är fortfarande samma problem. Boxen gör två omstarter och börjar sedan blinka igen. Någon som varit med om något liknande? Eller vet vad som kan vara fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du har antagligen trasat sönder "d0" punkten, den lilla alltså.

    För att laga den måste man skrapa och löda en kabel runt skadan. Har du pajjat punkten är du nog INTE duktig nog för att göra reparationen själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Kanske är som du säger. Lödde i alla fall om alla punkter (utan chippet), och nu går xboxen igång. Men jag har bara ljudet, ingen bild alltså. Tror du fortfarande att det är d0-punkten som är trasig?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0

    Post

    skicka det till hansi han fixar det för en rimlig penning! gräv inte mer i xboxet det blir bara värre, jag har sett en hel del skräckexempel!!!

    <small>[ 30 January 2003, 02:40: Meddelandet redigerat av: a00sambe ]</small>
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0

    Post

    om du nu ska gräva själv! kolla runt idekontakten på moderkortet så du inte fått en lödsplash ngnstans! fick in ett xbox med en sådan på en trace och det störde bilden tydligen, tog bort den sedan funkade det perfa!!
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Vad skulle det kosta att få boxen fixad om d0 punkten är skadad jag har precis moddat min box med executor2 lite och den stälelr sig och blinkar men den rebooter inte 2gånger utan jag får fram en grön ruta med numer 16 uppe i vänster hörnet

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010</a>

    16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard

    Du bör kunna boota på superdisc och köra "install ms dashboard" så får du nog liv i den igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    yepp funkade fint

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har problem med xecuter2. Chipet är på men xboxet fungerar bara som ett vanligt xbox
    Last edited by pni; 2008-07-08 at 15:05.

Liknande diskussioner

  1. xecuter lite 2.3b flash problem
    By terfog in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 18:22
  2. Xecuter 2.2 lite problem....
    By kefir in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 15:27
  3. Blink blink
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 18:15
  4. X-ecuter 2 lite - röd/grön blink problem
    By superfly2002 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 11:41
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •