Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: error 13 när jag stänger av chippet

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Unhappy error 13 när jag stänger av chippet

    någon som vet varför jag får upp servicerutan med fel 13 när jag stänger av mitt chip? när chippet är aktiverat funkar allt prima och biosen startar evox från evoxdash.xbe och ms dashboard startas från xboxdash.xbe.

    <small>[ 19 March 2003, 12:58: Meddelandet redigerat av: Ern ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Du måste LÅSA din HD NÄR du ska köra på orginalbiosen & har stängt av din externa bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    menar du att jag måste låsa hddn 2 ggr? både när chippet är aktiverat och avaktiverat?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    1 gång räcker.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    jo, men som jag skrev så funkar allt prima när chippet är aktiverat. jag får igång ms dashboard därifrån och hdd:n är alltså ordentligt låst.
    några andra förslag?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Använd superdisc 3.4 och installera först MS DASHBOARD och sedan EVO-X small eller large drive beroende på om du har en stor hårddisk eller ej.

    <small>[ 19 March 2003, 13:54: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.3-&gt; istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan. </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">evoxdash.xbe laddas redan nu. det är inte det som är problemet.

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe. </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">varför skulle jag? när chippet är avstängt är ju biosen inställd på att ladda xboxdash.xbe.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    sorry det var inte till dej det var, oki det är då ms dashboarden som inte laddas kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn.

    I SD 3.4 står det MS DASHBOARD as c:\xboxdash.xbe

    <small>[ 19 March 2003, 14:07: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    xboxdash.xbe kanske inte är 100% original/opatchad. Har du kört dvd-x 1.0 så är den patchad till regionsfri version och går inte att starta med originalbios.

    Dubbelkolla att hårddisken verkligen är låst, att xboxdash.xbe fungerar när chipet är aktivt har ingenting med någonting att göra. En modierad xbox kan köra patchad xboxdash.xbe med utbytt olåst hårddisk utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    men om man skriver över den med en opatchad xboxdash.xbe så ska det väl funka, finns det ingen opatchad sådan på superdiskarna? Typ den som ligger på SD 3.4 i katalog MS Dashboard kat C: ligger där en xboxdash.xbe?

    Hansi blir den automatiskt patchad när man kört dvd-x 1.0?

    <small>[ 19 March 2003, 14:45: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Unhappy

    blir min dvd alltså inte regionsfri om jag fixar detta?

Liknande diskussioner

  1. Jag får felmeddelande när jag försöker bota på min nya hd..
    By barlast in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 20:52
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. När jag stänger av xecuter 2 lite...
    By D-mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 15:31
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •