Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med chippet efter moddning av PSX Care

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Skarpnäck, Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Angry Problem med chippet efter moddning av PSX Care

    jag har ett problem med mitt bios verkar det som.
    PSX Care chippade min box för en månad sen typ och det har funkat fint med att spela brännda spel etc. (det har hackat lite men det visste ja redan) Men nu spelade ja Amped och det hackade rejält det tog 100 hundra år för att starta spelet sen när ja skulle göra ett trick tog det ännu 100 år till för att den skulle göra tricket sen efter ett tag kom det en ruta där det stog:
    Your Xbox needs service. Please call your customer service. lr nåt sånt
    i det vänstra hörnet hittade jag även nummer 14.
    Kanske är det själva klassen på felet ja vet inte men ja vet att det har blivit ett problem. Ja vet inte om ni på PSX Care kan fixa det eller ej men ni fixa chippet där för 1300kr och då borde man få reparation gratis av nåt slag. Men om nån annan vet vad ja ska göra så skriv till mig och Hansi kanske vet.. tack på förhand
    Knowledge comes with questions

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på
    C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.

    Det verkar skumt att felet uppstår mitt i spelet. Detta fel brukar snarare uppstå när man skall starta sin XBOX. Felet KAN bero på att chippet glappar, isåfall fixas det givetvis på garanti. Men beror på felet på trasig dvd-läsare eller bara uppstår med dina brända spel så har det ingenting med modifikationen att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Skarpnäck, Stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    ok.. ja förstår men det verkar då mer som om det e på crdwn som det kan bero på för ja visste från början att det e inte det bästa att bränna med cdrw det bästa e ju att skicka över spelen eller att bränna på DVD-rw men ja ska fixa till min box med en ny hårdisk och skicka över spelen dit för man får inte lika mycket problem eftersom spelen på en 700mb cdrw e ju alltid rippade och då försvinner filmer etc. plus att den e segare än en dvd skiva därför hackar det mycket men om det nu e som du säger så får ja lyssna på proffsen och göra som du säger fast ja ska se om problem kvarstår
    Knowledge comes with questions

Liknande diskussioner

  1. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 13:56
  2. vcd vs psx one (psx care)
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-25, 21:55
  3. Problem med chippet ?
    By incarnate in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-11-04, 23:53
  4. Problem med chippad PSX
    By Siren in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-31, 18:53
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •