Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Problem med fjärr till DVD

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post Problem med fjärr till DVD

    Hur får man fjärrkontrollen till DVD:n att fungera med xecuter-lite chippet och superdisc 3.2? Vet att jag har fått det att funka nån gång men har ingen aning om hur det gick till. Har prova allt jag kan komma på, men det vill sig inte. Det funkar bara att styra DVD:n med handkontrollen och så ska det väl inte vara?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    superdisc 3.2 lägger upp DVDplayern som inte kräver fjärren finns ingen annan player än msdash som funkar med fjärr på den. Se till att msdashboard är den DVD player du har i evox.ini
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Fjärren funkar inte med DVDX2 utan du måste ha DVDX 1 som för övrigt inte funkar på version 1.1 xboxar.

    Thats why....

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Boxen är tillverkad nån gång 2003, men vet inte vilken version det är. Har fått fjärren att funka nån gång efter att ha startat om 700 ggr eller vad jag nu gjorde, så det borde ju gå att få den att fungera, eller är det kört?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hulk:
    <strong>Boxen är tillverkad nån gång 2003, men vet inte vilken version det är. Har fått fjärren att funka nån gång efter att ha startat om 700 ggr eller vad jag nu gjorde, så det borde ju gå att få den att fungera, eller är det kört?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Funkar fjärren i EvolutionX? Sedan för att få fjärren att fungera så måste du även använda ett dvd program som har stöd för fjärr, som de andra nämnde innan. Jag själv använder standard dvd programmet (msxdashborden).

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22

    Post

    Jag bara kopplade in fjärrkontrollen i uttag 4, fungerade med en gång i EvolutionX och Media Player. Jag har den nyare xboxen (1.1) och installation från Superdisc 3.4

    Kan prova några mer program om du vill.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Är det XBMP du menar som har stöd för frärr?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Fjärren har funkat ett bra tag i XBMP och Evolutin X bara i DVDx som den inte funkar...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    OKi nice & jag som kört msdash för dvd....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Fjärren funkar i evolution X och i media player, men inte när man startar boxen med dvd: i. Får väl köra dvd-filmerna från mediaplayer i fortsättningen. Det stora problemet lär väl bli hur man får tjejen att lära sig det = omöjligt!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hulk:
    <strong>Fjärren funkar i evolution X och i media player, men inte när man startar boxen med dvd: i. Får väl köra dvd-filmerna från mediaplayer i fortsättningen. Det stora problemet lär väl bli hur man får tjejen att lära sig det = omöjligt!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Eller så får du använda msxdash som dvd spelar program, orginalet alltså.

Liknande diskussioner

  1. Problem med att spela upp DVD filmer
    By magnus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 20:49
  2. Problem med DVD fjärkontroller
    By rtnn in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 20:58
  3. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 16:19
  4. behöver hjälp med ersättnings dvd till x-box
    By Bjoernboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 15:48
  5. Problem med fjärrkontrollen till X-Box
    By Captain-N in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 22:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •