Hur är det med LIVE-säkerheten på detta chip?
Går det att inaktivera eller finns det nåt bios som fixar det?
Hur är det med LIVE-säkerheten på detta chip?
Går det att inaktivera eller finns det nåt bios som fixar det?
Ladies and gentlemen!
The eagle has left the building!
Det finns möjlighet att avaktivera chippet, men om du inte vill öppna upp lådan varje gång som du vill sätta på och stänga av chippet kan det vara ide att installera en extern switch. Det finns inga livesäkra bios.
<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=52;t=000007" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=52;t=000007</a>
dem som söker efter evoxdash.xbe först e inte säkra då?
och du det där med switchar verkar ju för bra för att va sant!
skulle ju va asskönt om man bara stänger av chipet och kör live sen när man vill köra annat så sätter man på det igen. kan man ha flera bios då också eller?
<small>[ 23 December 2002, 15:35: Meddelandet redigerat av: ZeB ]</small>
Ladies and gentlemen!
The eagle has left the building!
Jag tror det säkraste är att sätta två switchar på boxen till x-ecuter 2 chippet samt flasha "halva" chippet helt TOMT.
Och så kör man givetvis senaste biosarna som använder evoxdash.xbe.
När man skall boota originalbios så stänger man av x-ecuter 2 chippet med ena switchen samt växlar över det till det "tomma" bioset, då live tydligen kan läsa av lpc-chipen även om dom är "avstängda". Men om chipet är helt tömt så ser allt normalt ut :-)
Sedan måste hårddisken låsas om man bytt till en stor hårddisk. Och hur man gör detta på en 1.1-box är tydligen inte helt utrett ännu?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ingenting är så säkert som det är osäkert.
Bookmarks