Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: x2-lite problem...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Post x2-lite problem...

Får likadant problem som i en annan tråd förutom att även om jag disablar modchip'et så startar den om 2 ggr, sedan blinkar det rött/grönt ?!

Vad kan vara felet då ? För lite tenn lr är det något som kan vara trasigt ??
    Blir ingen skillnad oavsett om jag testar att ta bort/ha kvar byglingen för BIOS heller.

TIA !

edit!

Har nu lött om samtliga punkter(monterade chippet med stiftkontakten), och utan chippet ditsatt så fungerade boxen normalt.
    Men så fort jag sätter dit det, får jag samma fel/blinkningar och pip oavsett om jag tar bort byglingen på on/off lr bios !? Kan det vara fel på chippet ?

<small>[ 26 December 2002, 13:27: Meddelandet redigerat av: paedur ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Jaha, fick igång den till slut genom att löda bort stiftkontakten och montera med kablarna. Måste varit nå't som inte var i kontakt innan, gick igång med kablar på 1'a försöket.

Nästa problem dock blev ju vad för version man ska flasha bios med !
    Superdisc 3 gick det inte att flasha med pga boxen sa att jag inte hade enablat Flash bios, likadant med lr utan bygling på x2:lite. Testade flasha med både evox3.6, nyaste x2 4974, men samma fel. Spelar ingen roll om jag kör genom xflash alt. Flash bios i evo-x menyn. Med Flash bios-valet fick jag "fel bios-version" tror jag det var.

Alla .bin jag testade med var 256KB som jag förstått ska vara det rätta.

Vilken version är standard på x2:lite vid leverans ? Vilken version ska man kunna flasha chippet med ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Flashning av x-ecuter kommer i superdisc 3.1, bara jag hittar den förbaskade raden som skall in i evox.ini igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Nu har han med boxen, skrivet om härovan, ett annat problem. Varför spelar den inte hans orginal-dvd-spel ? Eller original-filmer?
    Inget händer när han stoppar i en sådan.

Fast om han kör igång ett spel från hd, sen stoppar i skivan då avbryts "hd-spelet" och han kan spela sitt org. lir...skumt ?

Likadant på min egen box där jag har moddat med enigmah -&gt; evox dash fast nu senast med xecutor bios, för att de hade IGR'en först(som jag fattade det iaf).
    Sätter jag Yes på AutoLaunchDVD så hamnar jag i en loop mellan evox-logga och dashen ??

Förresten, såg den raden i en annan tråd alldeles nyss, så det kanske blir att flasha om hans box istället

<small>[ 29 December 2002, 11:14: Meddelandet redigerat av: paedur ]</small>

Liknande diskussioner

1. E-xecuter 2 Lite - Röd-Grön blink problem
    By andreas j in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 14:47
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  3. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 10:09
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X