Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: HJäLP!

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

Post HJäLP!

jag installerade först EVO-X 1.8.2812 med SUPERDISC2.ISO sedan skulle jag installera superdisc 3.4 men inget hände när jag stoppade i skivan, så jag läste på en länk från detta forum att man skulle ändra filnamnet på två filer, gjorde glatt det startade om xboxen och sedan står det nu "your xbox requires service" med 13med stora bokstäver uppe i ena hrnet och det går längre inte att "connecta" till xboxen, går det att skruva dän hårdsiken och koppla den till datorn och sedan föra in backup filerna som jag har? eller något liknande eller är jag helt körd?
    One piece at a time.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

1.Använd boxplorer & döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.

eller

2.Flasha om till evo-x D.6 eller X2 BIOS som laddar evoxdash.xbe & installera först MS DASHBOARD sedan EVO-X small eller large HDD beroende på om du har en stor eller liten hårddisk.

eller

3.Titta på din Evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Den kanske pekar till t.ex. msxboxdash.xbe. Ändra isåfall evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

jag startar x-boxen återigen med EVO-X 1.8.2812 med SUPERDISC2.ISO men inget händer utan varningsrutan kommer upp istället så ja gkommer ju inte åt så jag kan ändra tillbaks filnamnen, därför tänkte jag om det gick att skruva bort hårdisken och trycka i den idatorn och ändra filerna påsåvis, om det inte går på något annat sätt såklart
    One piece at a time.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

SD 2.0 laddan en annan dashboard som heter ngt annat har inte kvar den så kan inte komma ihåg vad dashboarden heter som laddas med SD2.

Men Om du ska ladda med SD3.4 måste du Flasha om till BIOS som D.6 eller X2 som laddar evoxdash.xbe som dashboard.

Funkar det inte då heller så installera först MS DASHBOARD sedan EVO-X small eller large HDD beroende på om du har en stor eller liten hårddisk.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Det verkar som om du inte ens kan boota från skivan.

Se först till att du har en fungerande cd-rw som du kan boota ifrån så att du får upp evolutionx dashboarden (bootar du från cd spelar det ingen roll hur du har döpt filerna på boxen) när du har bootat upp dashboarden från en FUNGERANDE cd-rw så kan du ftp:a in och byta filnamnen enligt peges inlägg.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Japp så e det, trodde han hade kört in den gammla dashboarden igen på HDn efersom han skrev - startar x-boxen återigen med EVO-X 1.8.2812- sen ser jag att det står åxå SUPERDISC2.ISO. Ja din DVD laddar inte CD-RW skivan bränn om SD3.4 igen

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X