Och nu undrar jag om jag kommer att behöva uppgradera det flera gånger eller kommer jag att kunna låta min x-box va ifred tills den dag jag säljer det? Eller kommer det inte gå att spela dem senaste spelen osv.
Och nu undrar jag om jag kommer att behöva uppgradera det flera gånger eller kommer jag att kunna låta min x-box va ifred tills den dag jag säljer det? Eller kommer det inte gå att spela dem senaste spelen osv.
Flasha om chippet med x-ecuter 2 4976.02 bios, sedan kan du låta det vara tills det kommer en ny viktig uppdatering.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
så vadå? det första jag ska göra är att flasha den???
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Pontius:
<strong>så vadå? det första jag ska göra är att flasha den???</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, bioset på x-ecuter 2 chipen klarar inte av att autopatcha de nyaste spelen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ok... vart hittar jag dem biosen då?
Hur flashar jag sen då? Är en färsking än så länge =)
<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>
Kollade och det är flashat med EvoD6 nu... men det duger alltå inte? =)
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
<strong>Kollade och det är flashat med EvoD6 nu... men det duger alltå inte? =)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, den är för gammal :-)
Finns dem biosen jag ska ha på den senaste superdisken? vilken version är det isf?
Har laddat hem 3 st 4976.02 bios nu... en heter 1 MB... en heter 512k och en heter 256k... vad betyder det och vilken ska jag använda? Sen står det också MultiVer i filnamnet... vad betyder det?
<strong>Har laddat hem 3 st 4976.02 bios nu... en heter 1 MB... en heter 512k och en heter 256k... vad betyder det och vilken ska jag använda? Sen står det också MultiVer i filnamnet... vad betyder det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ta 1M då ditt chip är på totalt 1M. Då får du i praktiken 4x256K block med exakt samma bios. Multiver är alla nya bios, betyder att dom fungerar på alla xbox.
så nu ska jag bara packa upp den filen och bränna ut på en skiva och sedan köra den i x-boxen?
<strong>så nu ska jag bara packa upp den filen och bränna ut på en skiva och sedan köra den i x-boxen?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Lägg bioset tillsammans med de andra biosarna under e:\apps\xflash\flash
Sedan startar du xflash
Om du har superdisc 3.5 så är det bara att boota på den och köra xflash.
Om du har superdisc 3.5.1 så vet jag inte om xflash fungerar, jag tror puckot som fick för sig att göra en "egen uppdaterad superdisc" sket i att lägga rätt filer där.
måste jag bränna ut biosen med xISO?
vill fan inte pajja boxen det första gör!
Hittils har det funkat bra med biosen jag har... har rippat ett nytt spel och det funka fin fint
Bookmarks