Jag har precis satt i mitt X.ecuter 2 lite chip i boxen. När jag startade den så hände inget ovanligt- det gröna X:et kom upp och sen kom man till de gamla vanliga menyerna. Skall det vara så här?
Jag har precis satt i mitt X.ecuter 2 lite chip i boxen. När jag startade den så hände inget ovanligt- det gröna X:et kom upp och sen kom man till de gamla vanliga menyerna. Skall det vara så här?
Ja.
Läs guiderna...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Och var hittar jag dessa guiderna?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Dr.Snuggles:
<strong>Och var hittar jag dessa guiderna?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Här: <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49</a>
Chipen tar bara bort "barnspärren" som Microsoft har på xboxen. Inget kommer se annorlunda ut, enda skillnaden är att man kan göra vad man vill med den.
Sedan så rek jag dig att slänga in superdisken, så får du menyer och allt det där. Använd sök funktionen så hittar du mer info om den.
Problemet är bara att inget händer när jag lägger i Superdisken. Jag har bränt den på en Sony cd-rw skiva med det enda som händer är att när jag är i huvudmenyn så dyker X-box logon upp i ca 2sek efter det att jag lagt i skivan. Sedan så kommer "Your Xbox doesn't recognize this disc...." meddelande-rutan upp. Jag brände ner superdisc 3.5 på skivan(ISO-format). Hur vet jag att det inte är chippet som strular? Skulle xboxen inte gått igång överhuvudtaget då eller?
Om du stoppar superdiscen i din pc, ser du några filer då?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ja det gör jag, om jag använder XISO. Det sjuka är att jag kan spela brända audiospår!(Utan att något felmeddelande dyker upp)
När jag lägger i Superdisken i cd-romen så uppfattar datorn den som en fysisk enhet tex G:. Dubbelklickar jag på G: så står det att det inte finns någon skiva i "enheten"
Problemet kan möjligtvis inte vara att superdisken jag brände är version 3.5.1?
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde skicka version 3.5 till mig.
Kolla upp vad som står under X:et när du startar upp din Xbox.
Står det microsoft så är chippet ej aktivt, och detta kan vara en orsak till att din xbox inte kan känna igen Superdisc skivan.
Och att du kan spela upp brända ljudspår är inget man behöver chip i xboxen för att göra.
Gjorde det själv innan jag chippade min box ( Samsung DVD).
Hoppas det ordnar sig!![]()
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
<strong>När jag lägger i Superdisken i cd-romen så uppfattar datorn den som en fysisk enhet tex G:. Dubbelklickar jag på G: så står det att det inte finns någon skiva i "enheten"
Problemet kan möjligtvis inte vara att superdisken jag brände är version 3.5.1?
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde skicka version 3.5 till mig.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det skall vara så, pc:n skall inte kunna läsa en skiva i xiso format. Hade du svarat "en fil som heter superdisc 3.5.iso" hade problemet varit uppenbart...
Fråga till Hansi: Stämmer det att Microsoft logon inte skall dyka upp under X:et när man startar boxen om chippet är aktivt?
Jag använder ett X:ecuter 2 Lite med Pogo-Pin adapter. Jag har kollat så att stiften sitter på rätt plats och jag har penslat stiften med sprit för att vara säker på att de får kontakt. Hjälp!!
<strong>Fråga till Hansi: Stämmer det att Microsoft logon inte skall dyka upp under X:et när man startar boxen om chippet är aktivt?
Jag använder ett X:ecuter 2 Lite med Pogo-Pin adapter. Jag har kollat så att stiften sitter på rätt plats och jag har penslat stiften med sprit för att vara säker på att de får kontakt. Hjälp!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Enda sättet att vara säker är att köra ett bios som har ett blått kryss istället för grönt. Jag har sett att vissa bios skriver microsoft när original dashboard laddas och någonting annat om evo-x dashboard laddas...
Men saken är ju den att boxen inte kan läsa superdisc 3.5.1 skivan. Så därför kan jag ej flasha in någon bios=(
Ditt chipp är inte aktiverat......kolla igen att den har kontakt i pinnsen. OM den skulle ha haft det så skulle du kunna boota med SD "X2lite" är ju redan för flashade med ( X2 4976) & då slulle den JU boota upp på det men det gör det inte tydligen. Skit i 3.5.1 den funkar inte alls prova med SD 3.5 då kommer det att funka till 100% hade samma problem som dig bytte till SD 3.5 & då gick det som en dans.
<small>[ 27 May 2003, 14:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks