Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: DVD-spelaren?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Post DVD-spelaren?

Vilka DVD-filmer kan man se på en PAL-PlayStation2-maskin? På förpackningen står det att den spelar filmer märkta "region 2" eller "all" samt "PAL". Betyder det att man inte kan spela region 2 SECAM (Frankrike) och region 2 NTSC (Japan)? Eller står det fel på kartongen?

Tillbehören för att få regionsfri DVD verkar, enligt vad det står, öppna alla regioner, men löser de PAL/NTSC/SECAM-problemet? Kan man då spela region 1 NTSC (Hong Kong m.m.), eller bara region 1 PAL (ingenstans, så vitt jag vet)?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

En svensk PS2 kan spela upp både PAL och NTSC.

Att det fanns SECAM-diskar hade jag faktiskt inte en aning om!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

nää där har du fel min ps2a är svensk inte gick det att spela Titan AE på den inte och den är ntsc men med NEO4 gick det med =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är skillnad på REGIONSKODNING och PAL/NTSC!

Du kunde antagligen inte spela upp Titan AE eftersom den var Region 1 kodad.

En svensk Playstation 2 utan regionsmodifiering/dvd-region-x/action replay 2 version 2.x kan bara spela upp filmer kodade för region 0 eller region 2.

Den kan därför t.ex. spela upp TROMA-filmer som är NTSC region 0.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Finns det risk att japanska filmer (region 2 NTSC) blir svartvita eller uppvisar andra konstigheter?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, om din tv inte klarar ntsc/60Hz så får du naturligtvis problem.

Liknande diskussioner

1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:29
  2. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 23:29
  3. Vad heter DVD spelaren?
    By agoodyear in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 19:22
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt