Det funkar inte att lägga in BIOS på chippet med xecuter2bm, det blir bara "Verification failed" varför blir det så? Är det fel på lödning? chippet? eller gör jag något fel?
Det funkar inte att lägga in BIOS på chippet med xecuter2bm, det blir bara "Verification failed" varför blir det så? Är det fel på lödning? chippet? eller gör jag något fel?
Nu så funkar inte änns Xboxen, den blinkar bara orange fram vid eject-knappen.
VAD ÄR FEL???????????????
Nu funkar den igen, det står Xecuter unter Xbox loggan i början med det blir ändå Verification FAILED när man kör x2bm.
Blinka orange = brukar bero på att tv-sladden inte sitter i ordentligt.
Så länge du kan få igång boxen med ett evo-x/xe-cuter 2 bios så använd evo-x dashboard eller xflash för att flasha om chippet.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hello Bergman! Jag ska berätta hur jag flashade mitt xecuter2 lite. Hade köpt 2 xecuter vara det ena inte funka, dvs det fanns inget bios på det konstigt nog. Då bootade jag xboxen med det hela chipet, kopplade ur det och satte in det utan bios. OBS det viktigt att du ser till att flashskyddet är borttaget. Sedan använder du evox flashprogram, tänk på att ta ett 1024 bios. Har du installerat ngn superdisc så finns det bios inlagda så det är bara att välja å vraka! skulle det bli verification faild så testa några gånger ändå....hoppas det löser sig...
Bättre en apa i munnen än en i trädet
Bookmarks