Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med externa switcharna!!!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    21

    Unhappy Problem med externa switcharna!!!

    Hej!

    Jag har köpt ett Executor 2 Pro och det fungerar riktigt bra, trodde jag iallafall...

    Skulle testa att stänga av chippet via switch 4 men när jag sedan startar upp Xboxen står det fortfarande Xecutor2 och Remote-X startar!!! Det verkar som inte switchen fungerar utan den är på hur än jag gör! Pratade men en kompis som har samma chip som jag och för honom går det alldeles utmärkt att stänga av chippet.

    Vad kan vara fel och hur fixar man till det??

    Mvh,
    iNSANE

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du köpt chippet av oss så skicka in det komplett med switchar för kontroll.. Ingen lödning krävs, bara att rycka loss kontakten med kablarna. Har vi gjort installationen, bryt inte vårt sigill utan lämna in hela boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    21

    Post

    Tack Hansi för ditt snabba svar!!

    Tyvärr har jag inte köpt chippet av er!! Då jag bor i princip så långt upp i Norrland man kan komma skulle jag vara tvungen att skicka min Xbox till er. Har inga bra erfarenheter av Posten då jag ett flertal gånger skickat/tagit emot gods som var skadat... Så en Psxcare filial mer norrut vore tacksamt... ;-)

    Några funderingar jag har:
    1. Om externa switchpanelen vore helt trasig borde inte chippet fungera överhuvudtaget?!
    2. Om switch 4 alltid är på, kan man se det på nåt sätt? Borde inte vara nåt problem med FCC-kabeln, den verkar sitta klockrent i bägge ändarna.
    3. Kan det vara kontaktproblem för den switchen? Kan man med typ elektronikspray bättra på kontaktytorna?
    4. Installerade Remote-X på original hårddisken med SuperDisc 3.5. När jag sedan installerade min 120GB WD Caviar (1200ab), formaterade jag C-E-F och la sedan på EvoX (Large). Kopierade bara tillbaka de filer från backupen som INTE redan fanns på C:\. UDATA+TDATA la jag enbart på E:\ och på F:\ tror jag att jag bara la in 90x26 mappen.

    Samma förfaringsätt har jag gjort på kompisens Xbox och där får vi felkoden 05 när vi stänger av chippet och bootar Xboxen. Såg att det berodde på att hårddisken ej är låst. Så jag ska låsa den med Config Magic så är hans Xbox klar!?

    Kanske Murphys lag som spökar när det gäller min Xbox...

    Tack en en gång för ett bra forum!

    Mvh
    ABSiNSANE

Liknande diskussioner

  1. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 13:09
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •