Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Kan Messiah förstöra min ps2 ?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post Kan Messiah förstöra min ps2 ?

    Har läst detta på det nya chippet "The Ripper"s hemsida:
    All mod chips, powered from +5V or powered from mixed voltages will destroy your PS2 in shorter or longer period of time! Our chip is SAFE!

    Of course not all consoles will fail but there will be very strong increase of faulty mainboards during incoming years. Consider your PS2 as potentially dead if modified with the ModChip powered from +5 Volts. This text is not the brutal fight between competitors. This is the real truth, which should be taken into account. All Ubicom based chips are not even worth comparison, simply because Ubicom is a processor powered from +5V. They are clones of each other and the last clone is the worst. Processors used in such risky circuits have additional disadvantages. Their pins are designed to drive even relays from the single pin, which means they can give much more current then is required to override signals. Remember of overvoltage too.
    --------------
    det verkar som om messiah förstör ps2 efter en tids användning ?
    "Ripper" verkar säkrare ?
    Hansi , kommer du o sälja dom här "ripper" chippen ?
    Bart

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Plötsligt dyker det upp ett nytt modchip från någon okänd leverantör, som väljer att marknadsföra sig genom att påstå att andra, väl beprövade chip, skulle vara dåliga...

    Hur seriöst verkar det egentligen?

    Ungefär som att börja sälja ett nytt bilmärke i sverige och påstå att Volvo och Saab skulle göra livsfarliga bilar...

    Det har ju sålts hundratusentals Messiahchip i över ett år nu, alla vet hur bra dom fungerar.

    Det nya chipet fungerar säkert alldeles utmärkt, men frågan är om man vill handla från någon som bedriver den typen av oseriös marknadsföring.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Om du läser mer noggrant på sidan står det följande:

    Not only the voltage is a problem. Some other chips are too thick and they simply don?t fit in the gap between the metal shield and PS2 motherboard. We will try to compare our chip to the Messiah only. Messiah is safe chip, powered properly, with quite proper signals on its outputs.

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. PS2 Messiah Montering
    By danax408 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 00:55
  4. Kan ett Messiah chip från er sättas i en importerad PS2
    By koopatrooper in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-21, 23:43
  5. kan man spela PS2 orginal import på Messiah ??
    By DeltaZero2 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-01-27, 21:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •