Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: No Xecuter 2 Found.

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Thumbs down No Xecuter 2 Found.

    Fått samma meddelande. Just nu har jag 5meters kabel och felsöker. Har provat på två olika datorer. Har dessutom läst på team xecuters hemsideforum och där stod det att en Dos-version av BIOS manager skulle vara värt ett försök. Men jag har inte hittat det ännu. Nästa steg blir att kapa kabeln till 30-40cm och prova med den igen. Tycker att det är underligt att INGEN har fått klarhet på problemet.
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Vill tillägga att jag köpt chipet hos psxcare och en adapter för att slippa lödningen vid sidan om. Verkar inte vara något fel alls på chipet. Det bootar som det ska med on/off, inte alls/xbox. Har även provat ändra portarna och allting. Mjukvarumässigt tror jag inte det är något problem. Låter ju som en dröm att kunna programmera bios genom att slänga i en cd-rw-skiva istället. Då jag suttit i 2 med problemet och håller på att tappa all besinning.
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Tryck in chipets portmodul direkt in i pc:ns parallellport utan kabel mellan. Eller skicka chipet+ ditt bios på diskett till oss så flashar vi chipet åt dig.

    Har du fått chipet nyligen så skall det boota med "cromwell" bios!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Fick mitt chip till posten i måndags. Finns det någon guide hur man gör med cromwell-bios? Uppskattar all hjälp jag kan få då jag inte har tillgång till dator så länge till.
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Ja på <a href="http://xbox-linux.sourceforge.net" target="_blank">har</a> du allt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Om mitt problem står det på den där sidan ungefär så här mycket: ,

    Skulle behöva en lite bättre handledning än en massa tjoller om Linux. q:}

    Hoppas på tanken att skicka den till psxcare med ett bränt bios. Är bara fundersam om hur det är med priserna på den lilla operationen då jag lagt ut en mindre förmögenhet på olika sladdar och diverse andra saker för att försöka få det att funka.
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    ( bränt bios = bios bränt på skiva. )
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Du hittar hur du skall instalera även den biosen du skall klicka dig vidare till där du hittar själva biosen där finns åxå info fil i den står det du vill veta, leta mer nogrant där står åxå vilken Linux & hur man skall göra med den.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Red face

    tack för förklaringen men jag tror jag ska satsa på att skicka det till psxcare. Har provat det mesta från alla tänkbara guider men inget verkar fungera....

    En fråga till Hansi & psxcare: Vad vill du/ni ha i utbyte mot att jag fåt chippet flashat med det bios jag hänvisar på diskett? Har lagt ut 800:- nu i på saker till och runt installationen och flashining så jag har inte så mycket pengar över efter all felsökning.
    v1.0, 120GB, Philips DVD.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av j3ns:
    <strong>tack för förklaringen men jag tror jag ska satsa på att skicka det till psxcare. Har provat det mesta från alla tänkbara guider men inget verkar fungera....

    En fråga till Hansi & psxcare: Vad vill du/ni ha i utbyte mot att jag fåt chippet flashat med det bios jag hänvisar på diskett? Har lagt ut 800:- nu i på saker till och runt installationen och flashining så jag har inte så mycket pengar över efter all felsökning.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">20:- i kuvertet för returporto om chipet är köpt av oss. 220:- i kuvertet eller så skickar vi mot postförskott 260:- om du inte köpt chipet av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xecuter LITE 2.3B VS PRO 2.3
    By tazz in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 14:13
  2. Xecuter 2.2 pro vägrar flashning
    By Raziel in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 14:52
  3. Xecuter 2??????
    By Finkeln in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 13:03
  4. No Xecuter 2 Pro Found
    By HiXz in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 17:14
  5. Team X-ecuter announced 3 new modchips
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-13, 22:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •