När jag startar min Xbox och överför via ftp så går det i 5mb/s.. 10 minuter senare går hastigheten ner till 1mb/s
Vad beror detta på ?
När jag startar min Xbox och överför via ftp så går det i 5mb/s.. 10 minuter senare går hastigheten ner till 1mb/s
Vad beror detta på ?
Det kan bero på att det tar längre tid för xboxen att överföra många små filer än det gör att kopiera en stor. Kan vara det som spökar annars vet jag inte.
När jag kopierar filer oavsett storlek till E: så ligger det alltid mellan 5-10Mb/s medans till F: så ligger jag kring 400Kb/s. Det är lite konstigt att det går massor segare till F än vad det gör till E:... *suckar*
/Bobby
Mitt System: Xbox v1.1, 80gb HDD, Superdisc 3.4.3, Matrix chip, Executer2 4976.02 BIOS, Evox v1.8.3752.
Låter as skummt. Ni kanske har sega nätverkskort eller nått... Har faktiskt ingen aning
Jag hade/har samma problem ( inga sega kort här inte!!!!) Min lösning var att jag anslöt från XB med den bifogade FTP klienten i SD. då ligger jag på 2000 -5000 KB/s till F:.
Hoppas detta löser ditt "problem".
/Shorts
<small>[ 12 March 2003, 06:50: Meddelandet redigerat av: shorts ]</small>
Kommer inte på något fyndigt att skriva här....
FreddeCM: Gör som shorts sa, och testa även andra ftp program. Ex flashxp, wincommander,filezilla.
Det är många som har konstiga hastigheter i vissa ftp program, och vad jag har fattat så vet ingen varför...
Pröva med att stänga av alla data program som ligger och stör i bakgrunden. Jag vet inte om det var det som gjorde att jag har fått en skapligt hög överföring........det skadar ju inte att pröva iaf.
Xbox V1.1 med Segate Barracuda 120gb hdd, X-ecuter 2 pro, Superdisc 3.5.1, Samsung DVD och ca: 1.500st olika roms.
Bookmarks