Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Efter superdisc 3.1 startar bara msdashboard???

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Bakom datorn
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Post Efter superdisc 3.1 startar bara msdashboard???

    Hej,

    Körde nya superdisc 3.1 evox-large install på min gamla xbox. hade sedan tidigare en installation av superdisc 3.0.
    Allt gick bra trodde jag, men när jag startar om boxen kommer bara msdashboard fram. Vad gör jag nu???? Kan man fixa det med boxplorer och i så fall hur.
    Allt ligger kvar på e och f.
    Snälla hjälp mig någon.

    m.v.h

    Erik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    För att undvika att boxen skriver "your xbox require service" efter att man råkat välja "Go Live" i de nya onlinespelen så lägger superdisc 3.1 tillbaka originaldashboarden som xboxdash.xbe och installerar istället evo-x som evoxdash.xbe

    Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.1 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan.

    Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    Post

    men om man installerar nån ny bios så att evoxdash.xbe laddas gör det ingenting då om man råkar gå online med nåt spel?

    eller kan hela boxen krascha ialla fall?
    mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Boxen skall överleva en "go live" efter superdisc 3.x installation :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Då har jag bara en fråga till Hansi.

    Jag har nämligen råkat ut för exakt samma sak, nämligen att boxen skriver "your xbox require service". Detta meddelandet kommer upp sedan jag råkat välja "Go Live".

    Testade att flasha om xboxen med version 2.4, men när jag ständer av boxen och låter den vila och startar om det efter ca. 10 minuter så kommer "your xbox require service" upp på nytt.
    Vad ska jag ta mig till och var kan jag få tag på Superdisc 3.1?
    Jag kämpar med min Superdisc 2 och har inte lyckats ladda ner den från något ställe. Domarns ftp var perfekt där jag laddade ner Superdisc 2

    /FIERO

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    128
    Respekt
    0

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av fiero:
    <strong>Då har jag bara en fråga till Hansi.

    Jag har nämligen råkat ut för exakt samma sak, nämligen att boxen skriver "your xbox require service". Detta meddelandet kommer upp sedan jag råkat välja "Go Live".

    Testade att flasha om xboxen med version 2.4, men när jag ständer av boxen och låter den vila och startar om det efter ca. 10 minuter så kommer "your xbox require service" upp på nytt.
    Vad ska jag ta mig till och var kan jag få tag på Superdisc 3.1?
    Jag kämpar med min Superdisc 2 och har inte lyckats ladda ner den från något ställe. Domarns ftp var perfekt där jag laddade ner Superdisc 2

    /FIERO</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Flasha om till evo-x D.6 eller något annat BIOS som laddar evoxdash.xbe
    Använd superdisc 3.1 och installera först MS DASHBOARD och sedan EVO-X small eller large drive beroende på om du har en stor hårddisk eller ej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    ///
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Post

    Jag har installerat evolution-x med Superdisc 3.1 men den skapade ingen evoxdash.xbe. Varför inte då?

    Notera att jag körde installationen för orginal HD och att jag har D.6 bioset i flashminnet!

    /BabyFace

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    Post

    kan man köra med MS´s Dashboard på en box med X2 chip? alltså kan man starta backup spel, kolla på film m.m från den dashen?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Post

    Om jag kör "small drive" - installationen från Superdisc 3.1. Vad händer då med min nu Evo-X 2.4 box med "orginal"-dashboard?

    Kommer det se ut som förut med den skillnade att det är Evo-X 2.6 istället? Eller läggs det in andra dashboards osv?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Den kanske pekar till t.ex. msxboxdash.xbe. Ändra isåfall evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet.

    Om inte det hjälper, gör backup på allt du har på c: (till t.ex. e:\c-backup med hjälp av boxplorer, eller med ftp till din pc) och kör "install ms dashboard" från superdisc.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 04:08
  3. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  4. Fel efter Superdisc 3.4...
    By MrFlexx in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 23:11
  5. Film på superdisc 3.1 slutat fungera!
    By XBForever in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •