ekke 23:01 6th January 2003
Hej,
Körde nya superdisc 3.1 evox-large install på min gamla xbox. hade sedan tidigare en installation av superdisc 3.0.
Allt gick bra trodde jag, men när jag startar om boxen kommer bara msdashboard fram. Vad gör jag nu???? Kan man fixa det med boxplorer och i så fall hur.
Allt ligger kvar på e och f.
Snälla hjälp mig någon.
m.v.h
Erik
Reply
Hansi 23:07 6th January 2003
För att undvika att boxen skriver "your xbox require service" efter att man råkat välja "Go Live" i de nya onlinespelen så lägger superdisc 3.1 tillbaka originaldashboarden som xboxdash.xbe och installerar istället evo-x som evoxdash.xbe
Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.1 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan.
Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.
Reply
pemani 19:17 7th January 2003
men om man installerar nån ny bios så att evoxdash.xbe laddas gör det ingenting då om man råkar gå online med nåt spel?
eller kan hela boxen krascha ialla fall?
mvh pemani
Reply
Hansi 20:49 7th January 2003
Boxen skall överleva en "go live" efter superdisc 3.x installation :-)
Reply
fiero 21:27 9th January 2003
Då har jag bara en fråga till Hansi.
Jag har nämligen råkat ut för exakt samma sak, nämligen att boxen skriver "your xbox require service". Detta meddelandet kommer upp sedan jag råkat välja "Go Live".
Testade att flasha om xboxen med version 2.4, men när jag ständer av boxen och låter den vila och startar om det efter ca. 10 minuter så kommer "your xbox require service" upp på nytt.
Vad ska jag ta mig till och var kan jag få tag på Superdisc 3.1?
Jag kämpar med min Superdisc 2 och har inte lyckats ladda ner den från något ställe. Domarns ftp var perfekt där jag laddade ner Superdisc 2
/FIERO
Reply
D@nsken 21:37 9th January 2003
<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>
Reply
Hansi 23:19 9th January 2003
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av fiero:
<strong>Då har jag bara en fråga till Hansi.
Jag har nämligen råkat ut för exakt samma sak, nämligen att boxen skriver "your xbox require service". Detta meddelandet kommer upp sedan jag råkat välja "Go Live".
Testade att flasha om xboxen med version 2.4, men när jag ständer av boxen och låter den vila och startar om det efter ca. 10 minuter så kommer "your xbox require service" upp på nytt.
Vad ska jag ta mig till och var kan jag få tag på Superdisc 3.1?
Jag kämpar med min Superdisc 2 och har inte lyckats ladda ner den från något ställe. Domarns ftp var perfekt där jag laddade ner Superdisc 2
/FIERO</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Flasha om till evo-x D.6 eller något annat BIOS som laddar evoxdash.xbe
Använd superdisc 3.1 och installera först MS DASHBOARD och sedan EVO-X small eller large drive beroende på om du har en stor hårddisk eller ej.
Reply
BabyFace 15:24 10th January 2003
Jag har installerat evolution-x med Superdisc 3.1 men den skapade ingen evoxdash.xbe. Varför inte då?
Notera att jag körde installationen för orginal HD och att jag har D.6 bioset i flashminnet!
/BabyFace
Reply
pemani 15:43 13th January 2003
kan man köra med MS´s Dashboard på en box med X2 chip? alltså kan man starta backup spel, kolla på film m.m från den dashen?
Reply
Grillen 14:46 6th February 2003
Om jag kör "small drive" - installationen från Superdisc 3.1. Vad händer då med min nu Evo-X 2.4 box med "orginal"-dashboard?
Kommer det se ut som förut med den skillnade att det är Evo-X 2.6 istället? Eller läggs det in andra dashboards osv?
Reply
pege63 15:25 6th February 2003
kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Den kanske pekar till t.ex. msxboxdash.xbe. Ändra isåfall evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet.
Om inte det hjälper, gör backup på allt du har på c: (till t.ex. e:\c-backup med hjälp av boxplorer, eller med ftp till din pc) och kör "install ms dashboard" från superdisc.
Reply