Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: uppdatering av bios och dsahboard

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Question uppdatering av bios och dsahboard

Här kommer en dum fråga ... vill dock gärna veta hur det hänger ihop.

Jag har en av psxcare moddad xbox Evox 1.8 någonting. Jag har kört superdisc 3 i samband med att jag bytte disk i den.

Nu tänkte jag att jag skulle uppdatera EvoX så att jag fick stöd för fjärr i menyerna m m. Är det bara programvaran på disken jag byter ut eller flashar jag om bioset oxå? Hur gör man steg för steg? och vad blir resultaten?

En annan grej, kan jag låsa så att elaka M$ spel inte kan uppdatera min bios mha mjukvara eller är det en switch som gäller?

/L

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Talking

SUPERCD3.1 fixar till allt det du vill ha gjort + att du skall använda ngn av dom biosen som ligger på skivan beror på chip.

<small>[ 09 January 2003, 09:56: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Vilket chip har jag om jag moddat hos er hansi?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Antagligen inget chip alls utan flashat bios.

Du kan även ha Enigmah.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Nej jag har inget chip... det var det jag trodde. Så vilket val ska jag göra på superdisc?

Kan jag spärra för omflashning så att unreal inte kan saba min bios? är det switch som gäller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com," target="_blank">www.psxcare.com,</a> flash using xflash

Starta inte om boxen om du inte lyckats flasha och fått en 100% perfekt verifiering!

Skall man spärra för omflashning måste man löda bort ett par byglingar från kretskortet, och eventuellt sätta dit två switchar (eller en som bryter på 2 kretsar samtidigt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Tackar! är det sant att unreal pajar biosen om man kör det? såg att den innehöll update.xbe eller något i den stilen!?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 18:55
  2. BIOS och Flashning konflikt
    By Abster in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 12:25
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  5. Bios chipp