Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: -=Hjälp=-

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Unhappy -=Hjälp=-

Hej...är nån som vet vad hände. Jag har en xcuter2 och bios ver 4974. Allt fungerade bra tills jag formatterade den och la allt på nytt med superdisk 3.5. Jag har en swich backom xbox så jag kan välja boot med MS eller med excuter. Nu när xbox ska bota med msdashboard då får jag felmeddelande och kod 21Om jag bota med excuter osc swicha därifrån till msdashboard då funkar det........vad hände...

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Karlskrona
    Respekt
    0

Är det inte så att SD skivan vid installation ändrar namn på ms dash filen till ngt annat.

Hos mig heter orginalfilen xboxdash.xbe och evo dash heter evoxdash.xbe.

Ms dashbord länken i evox manyn hänvisar till xboxdash.xbe

Hm..
    Detta hjälpte kaske inte men ditt problem borde ha med detta att göra.
    Kommer inte på något fyndigt att skriva här....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.5 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan. Om du inte kan flasha om din bios se <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=43;t=001453" target="_blank">här</a> var du mer kan göra

<small>[ 11 April 2003, 16:10: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Jag gjordew jag tog 4074 blue...256k.....det finns flera olika bios...vilket ska jag flasha med....evoxD.6 all xbox 256k
    eller x2_4976.02 all box 256k....jag har excuter2

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är något problem med din xboxdash.xbe iallafall. Prova att köra "install original ms dashboard" eller något liknande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Ubbe:
    <strong>Jag gjordew jag tog 4074 blue...256k.....det finns flera olika bios...vilket ska jag flasha med....evoxD.6 all xbox 256k
    eller x2_4976.02 all box 256k....jag har excuter2</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du bör flasha x-ecuter med 1024K biosar, men när du flashar från dashboardens flashkommando så görs 256k bios om till 1024k automatiskt. Använder du xflash måste du ta rätt storlek.

Det spelar ingen roll vilket bios du tar, alla fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Uppsala, Sweden
    Respekt
    0

så i mitt fall... om jag ska flasha Xecuter2 lite
    med Superdisk 3.5 då väljer jag system utils sedan Flash Bios och tar X2_4976.02 - ALL XBOX - blue - 1024k

och inte 256k eller 512k

stämmer det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ThirdEye:
    <strong>så i mitt fall... om jag ska flasha Xecuter2 lite
    med Superdisk 3.5 då väljer jag system utils sedan Flash Bios och tar X2_4976.02 - ALL XBOX - blue - 1024k

och inte 256k eller 512k

stämmer det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om du flashar via system utils-&gt;flash bios spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern automatiskt ser till att t.ex. en 256K fil flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip.

Om du flashar med xflash under apps så måste du välja ett 1024K bios.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Uppsala, Sweden
    Respekt
    0

tack för att du förklarade bättre Hansi =)
    det känns alltid lite jobbigt när man ska göra sånt här för första gången..

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Hansi

kan man flash om openxbox chippet via evox med??

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner