Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nybörjarfrågor

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Nybörjarfrågor

    Hade mer eller mindre bestämt mig for att köpa en Xbox (trodde jag iaf). Men efter att ha varit inne och kollat här på forumet så har jag dels blivit mer upplyst, men samtidigt också mer osäker på ett köp. Eftersom mina kunskaper beträffande spelkonsoller är obefintliga hoppas jag att någon vänlig själ har ork och tid att besvara mina frågor.

    1. Om jag har uppfattat det hela korrekt när det gäller just evolutionx moddad Xbox så kan man uppgradera till större hdd, nyttja alla former av dvd media (dvd9 och dvd18??) ? backupfilmer, backupspel mm? Men hur är det med mp3, vcd och svcd, fungerar det? Och vad är DivX?

    2. Vad är det för skillnad på evolutionX 2.4 och 2.6? Ju senare version desto bättre, eller vadå? När man pratar om att flasha om bios exakt vad är det man gör då? Läste någonstans att man kan göra det själv via en monterad switch. Vad fyller detta för funktion? Uppgraderar man bios själv då på något sätt eller?

    3. Läste ett inlägg här på forumet ang en kod som MS ska börja lägga in på spelen så att de känner av om Xboxen är chippad. Tydligen så ska den här koden uppgradera biosen (?) och man kommer sen inte kunna starta upp xboxen igen. På det här inlägget framkom det inte något direkt entydigt svar. Är det någon som vet något mer om det här?

    4. Som jag har förstått går det inte att spela Live om man köper en evolutionX moddad Xbox? Kommer det finnas möjlighet att komma runt det här inom en snar framtid? Och vad kan det tänkas kosta isf? Är ju redan ganska så kostsamt med en moddad version. Ska man sen lägga ut ytterliggare, säg 1000-2000:- för modifiering så att Live ska fungera, ja då rinner det iväg...

    5. Är Xbox v 1.1 bättre an 1.0? Har hört någonting om att 1.1 ska vara tystare, och ska dessutom ha bättre dvd spelare. Stämmer det?

    6. Har även några frågor beträffande dvd´n på xboxen. Har nu en tv modell äldre (13 år gammal Philips). Det finns inget scart uttag. Är det någon som vet om det fungerar och koppla scarten via videon? Om jag har uppfattat saken rätt så stöds de flesta import filmer/spel av NTSC formatet och då behöver man tydligen en RGB kabel för att få färg? Stödjer en gammal tv som min RGB signalen? Om inte kan man ordna det här på något sätt, eller är det bara till och införskaffa en ny tv?

    Tusen tack för hjälpen!!
    Anton

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    För att undvika att boxen skriver "your xbox require service" efter att man råkat välja "Go Live" i de nya onlinespelen så lägger superdisc 3.1 tillbaka originaldashboarden som xboxdash.xbe och installerar istället evo-x som evoxdash.xbe

    Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.1 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan.

    Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.

    Resterande kan läsas under FAQ & Guider där finns det messt matnyttiga. <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=60" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=60</a>

    <small>[ 24 January 2003, 10:33: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Nybörjarfrågor
    By nicks in forum Emulatorer
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 23:06
  2. Några nybörjarfrågor
    By Tony Clifton in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 00:33
  3. Nybörjarfrågor
    By papageno in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 22:32
  4. Nybörjarfrågor
    By Ivil in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-07-30, 10:23
  5. Flera nybörjarfrågor
    By tobbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 19:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •