tjabba allihoppa har några frågor här, jag e relativt ny inom xbox scenen så jag hoppas jag får svar som jag kan förstå..
jag försökte installera evox med den guiden som hansi hade skrivit, jag använde superdisc 3.0 istället för 2.0. gör det nått?
jag gjorde allt som var skrivet på guiden men när jag startade om boxen så var den som vanligt, altså ingen ny "dashboard" eller vad det hette. den var som förrut. jag har ett enighma chip i maskinen kanske glömde säga det innan..
kan ju för säkerhetens skull skriva hur jag gjorde så får ni hojta till ifall jag gjorde fel.
1. starta superdiscen och gick in på <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> och valde "Install Evo-X (SMALL Drive)". valde jag rätt här? jag använder orignal hårddisken så det e ingen ny,större i maskinen.
2. kopiera xboxdash.xbe till enhet E. skall man inte ta bort den efter men har kopierat den? jag gjorde inte detta men det låter bra för mig. skall jag göra så?
3. kopierade Evox.ini från enhet D i mappen original drive with apps on E tillenhet C
4. kopierade xboxdash.xbe och msxexboxdash-regionfree.xbe och mapparna bios och skin från enhet C till E. gjorde jag fel här??
5.kopierade mapparna apps, games och pc stuff från enhet E till C. gjorde jag fel här kanske??
å nu skulle allt vara klart , bara starta om boxen så skulle det vara en ny meny men som vanligt så går det inte så för mig.
jag skulle bli oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig.
ha det gött
Bookmarks