Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: har lite problem som jag önskar att någon kan ordna

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Question har lite problem som jag önskar att någon kan ordna

    tjabba allihoppa har några frågor här, jag e relativt ny inom xbox scenen så jag hoppas jag får svar som jag kan förstå..

    jag försökte installera evox med den guiden som hansi hade skrivit, jag använde superdisc 3.0 istället för 2.0. gör det nått?

    jag gjorde allt som var skrivet på guiden men när jag startade om boxen så var den som vanligt, altså ingen ny "dashboard" eller vad det hette. den var som förrut. jag har ett enighma chip i maskinen kanske glömde säga det innan..

    kan ju för säkerhetens skull skriva hur jag gjorde så får ni hojta till ifall jag gjorde fel.

    1. starta superdiscen och gick in på <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> och valde "Install Evo-X (SMALL Drive)". valde jag rätt här? jag använder orignal hårddisken så det e ingen ny,större i maskinen.

    2. kopiera xboxdash.xbe till enhet E. skall man inte ta bort den efter men har kopierat den? jag gjorde inte detta men det låter bra för mig. skall jag göra så?

    3. kopierade Evox.ini från enhet D i mappen original drive with apps on E tillenhet C

    4. kopierade xboxdash.xbe och msxexboxdash-regionfree.xbe och mapparna bios och skin från enhet C till E. gjorde jag fel här??

    5.kopierade mapparna apps, games och pc stuff från enhet E till C. gjorde jag fel här kanske??

    å nu skulle allt vara klart , bara starta om boxen så skulle det vara en ny meny men som vanligt så går det inte så för mig.

    jag skulle bli oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig.

    ha det gött
    ha det gött!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000006" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000006</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Talking

    tack skall du ha hansi...

    det funkade nu, det e bra ifall du skulle skriva till det på guiden du har gjort så dom andra förstår det eller det kanske står där, e inte så bra på engelska vettu..

    jo just det, det e bara 1 sak till, jag kan inte komma tillbaks till den vanliga dashboarden, när jag trycker på den så kommer jag tillbaks till evox menyn. varför?

    trevligt att du hjälper folk, det e vi oerhört tacksamma för.

    mys

    david
    ha det gött!!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •