Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: XBOX + PC = SANT?

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Arrow XBOX + PC = SANT?

Hej!

1.
    Har ett Xbox, en Pc och en switch.. skulle vilja ha det så att jag kan surfa på nätet, samtidigt som jag kommer åt min xbox. Nu måste jag ändra mina inställningar på datorn så jag kommer åt xbox, men då funkar inte internet samtidigt.

2.
    Finns det något program som gör att jag kan komma åt min dator från xboxet, alltså kunna kolla på filmer via nätverket utan att behöva kopiera över dem till xboxet exempelvis.

Får min internetkoppling via ett företag som ligger strax intill vårat hus, vet inte vad de har för isp, det går tydligen genom en router och servrar och dylikt, har ingen koll på nätverk, så jag vet inte hur det funkar =( Antar att detta försvårar situationen.

Tack på förhand, och tack PSXcare... mitt Xbox rockar efter era ingrepp =P

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av wicked_s:
    <strong>2.
    Finns det något program som gör att jag kan komma åt min dator från xboxet, alltså kunna kolla på filmer via nätverket utan att behöva kopiera över dem till xboxet exempelvis.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om du har Linux eller UNIX på XBOX och datorn är detta jätteenkelt att ordna. Om du däremot har Windows eller Mac OS (Mac OS X räknas som UNIX, så det borde dock inte orsaka några problem) kan det bli betydligt svårare.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vad kör du för operativsystem på din PC?

Du kan koppla xboxen, pc:n och kabelmodemet/eller vad du nu har för ethernetanslutning som går mot ditt bredband in i switchen.

Din PC får antagligen en dynamisk ip-adress från din internettjänst. Gå in i datorns nätverksinställningar och kolla vad du fått för adress. Sedan sätter du den adressen som FAST adress (inklusive alla inställningar för gateway, hostmask, dns osv). När du gjort detta kan du lägga till ännu en adress på samma nätverkskort (om du kör win2000 eller xp) genom att klicka på "avancerat" knappen. Sätt 192.168.2.1 som adress (enda anledningen till den adressen är att xbox media player på din xbox är konfigurerat för att leta efter en streamserver/relax där).

Gå in i system/settings på din xbox och sätt static ip=yes och adressen 192.168.2.2 på den. Välj exit+save och starta om boxen.

Nu kan du ftp:a till xboxen, user xbox, lösenord xbox.

I katalogen e:\pcstuff hittar du relax075.zip eller liknande. Ladda över det till din pc och installera. Dela ut virtuella kataloger som heter videos, music och pictures (små bokstäver). Det du delar ut i dessa kataloger kommer du åt från xbox media player (relax share).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Tack så mycket Hansi!
    Ska prova detta =)

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner