Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad händer om man startar med sitt chip av när man använder Evo-X?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Framför Datorn
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Exclamation Vad händer om man startar med sitt chip av när man använder Evo-X?

    När man installerar Evo-X dash så byter man ju fil namn på Microsofts dash så att Evo-X dashen startar istället för den som Microsoft har gjort, men vad händer då man startat Xboxen med chipet avstängt? Jag tror ju inte att Xboxen startar Evo-X, men den kan väl ändå inte boota med Microsofts dash för den har ju fått ett annat namn som bioset inte borde känna igen?
    Xbox Hacker Noob

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du använder en av de senaste biosarna som i första hand försöker hitta evoxdash.xbe. Då kan xboxdash.xbe vara original.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Framför Datorn
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post

    Jaha, det var ju bra!
    Så man behöver inte ändra några namn på filerna? Så det är så att om man staratar xboxen med sitt chip av så kommer man till MS Dash som om man inte hadde något chip installerat?

    Tack!
    Xbox Hacker Noob

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Zyphoon:
    <strong>Jaha, det var ju bra!
    Så man behöver inte ändra några namn på filerna? Så det är så att om man staratar xboxen med sitt chip av så kommer man till MS Dash som om man inte hadde något chip installerat?

    Tack! </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Exakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Framför Datorn
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post

    Tack så mycket för all hjälp Hansi!
    Jag såg också att ni hadde en butik nära skanstull och det var ju kul, jag får ta mig dit någon gång och kolla in.
    Xbox Hacker Noob

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. Vad händer egentligen när man Patchar?
    By Paastomäki in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 09:50
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •