Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med med ms-dashboard

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22

    Post Problem med med ms-dashboard

    Har en Xbox med apple-x 3,
    men har lite problem med att boota upp med ms-dashboard. Har först låst hårddisken med configmagic. När jag sedan bootar med eject knappen intryckt så får jag upp ms-dashen, men när jag sedan försöker gå in på inställningar för klockan, audio eller video så bootar xboxen om med felkod 21. Har försökt att testa med flera olika msdashboards, bl.a. den från superdisc 3.5, men får hela tiden samma fel. Någon som vet vad det kan betyda?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    21 - var som helst - Detta fel betyder att något program begärt att xboxen skulle startas om med denna felkod.

    Kan vara vad som helst prova instalera OM msdahsen fr SD 3.5.
    Vad gjorde du innan det blev fel?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22

    Post

    Det som var konstigt var att jag från början inte överhuvudtaget komma åt ms-dashen, utan fick fel 21 direkt när boxen startade upp. När jag sedan installerade den från superdisc 3.5 så kom jag in i ms-dashen, men som sagt så kan jag inte ändra några inställningar, utan boxen bootar om med det klassiska fel 21 - your xbox requires service.
    Är det någon ide att försöka installera någon annan superdisc?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Ändra i evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet. Om det inte hjälper kör in backupp filerna som du gjorde när du gjorde en backupp på C: (hoppas jag)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Är mappen XODASH på SD 3.5 dashen med LIVE i menyn, ska man bara ändra namn på den xonlinedash.xbe till xboxdash.xbe?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ...Hallå. jag har fått samma fel som dig. fel nummer 21. och allt tack vare superdisken...tror jag iallafall. Du fick det av 3.5:an och jag med. Hansi kanske vet? //mvh danne

Liknande diskussioner

  1. Problem med att installera dashboard
    By mishat in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 00:11
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Problem med M$ dashboard
    By Hedis in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 07:07
  4. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 14:02
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •