Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: In Game Reset?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post In Game Reset?

    När vi la in "Enter The Matrix" stod det att man var tvungen att stänga av "In game reset", visst vi gjorde det och jepp det fungerade från hårddisken.
    Av gammal vana tryckte jag de fyra knapparna för reboot och spelet avslutades och jag återvände till Evo-X utan omstart. Detta gör att man börjar undra varför man då överhuvudtaget ska använda "In game reset" då man ändå kan komma ur spelet med kontrollen.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du stängde bara av igr i evolution-x dashboard, men hade även en bios (x-ecuter 2) med inbyggd IGR...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post

    Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset".

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Fixxxer:
    <strong>Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset". </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är tyvärr inte så smart ändå :-( Eftersom den IGR funktionen i biosen krånglar med vissa spel, och då måste man flasha om biosen istället för att bara disabla funktionen. Jag vet dock inte hur många eller vilka spel som inte gillar IGR i biosen.. Men så länge spelen funkar så finns det ju ingen anledning att byta bios.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Fixxxer:
    <strong>Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset". </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är tyvärr inte så smart ändå :-( Eftersom den IGR funktionen i biosen krånglar med vissa spel, och då måste man flasha om biosen istället för att bara disabla funktionen. Jag vet dock inte hur många eller vilka spel som inte gillar IGR i biosen.. Men så länge spelen funkar så finns det ju ingen anledning att byta bios.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter 2 4976.2 IGR stängs av om man skapar en fil med ett speciellt namn i e:\

    Om någon kommer ihåg exakt vad den heter osv så skriv det här. Jag kommer inte ihåg och hittar inte .nfo:n just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Dumbo Guest

    Post

    Filen x2_IGR_disabled lägs under E: då stängs IGR av.

    <small>[ 10 May 2003, 23:19: Meddelandet redigerat av: Dumbo ]</small>

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Har dock ALDRIG varit med om att ett spel har strulat med X2s IGR funktion och jag har testat en del.. (men det kanske finns något)..

Liknande diskussioner

  1. In Game Reset
    By Mr_Walker in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-26, 21:54
  2. In Rame Reset fråm XBMP?
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 13:13
  3. In game reset
    By Ridster in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 00:49
  4. Hur får jag in game reset?
    By Damion in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 09:28
  5. Game Enhancer
    By Daniel in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-01-17, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •