Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: FTP-problem

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Post FTP-problem

Jag har ett ganska skumt problem med evo-x:s ftp-server. Jag kan inte ladda upp filer till xboxen.
    Jag kan ladda ner filer från den och jag navigera runt bland alla partitioner. När jag försöker ladda upp en fil så skapas filen på hårddisken men ingen data laddas upp. Jag kan däremot, via ftp-klienten, ta bort den tomma filen efterråt. Jag har prövat med IE, WS_FTP och FlashFXP i båda passiv och aktivt läge och jag har stängt av min firewall (ZoneAlarm). Ftp:n säger följande när jag försöker ladda upp en fil: STOR Fil.xyz
    426 Connection closed , file opening failed.
    Jag har försökt med både binära och ascii-filer av varierande storlek.

Det bör kanske också nämnas att xboxen även svara på ping. Kan det ha något att göra med att jag köra under subnätet 192.168.1.x och inte 192.168.0.x (vi har två nät hemma). Är det någon som vet vad jag ska göra?
    Last edited by Yrlec; 2005-02-06 at 11:57.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

prova annat ftp progg

se till att PASV/Passive mode är avstängt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Som jag sa så har jag ju redan prövat med tre olika ftp-klienter med passive-mode avstängt.
    Ska jag försöka igen med en annan?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Jag skulle uppskatta om ni kunde vara lite mer hjälpsamma i denna fråga....
    Last edited by Yrlec; 2005-02-06 at 11:57.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har begränsat med tid att felsöka allas problem med ftp. Kom in till butiken på söder så kan jag testa att allt är rätt i boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Hemma
    Respekt
    0

Hmm.. Att endast en tom fil skapas låter riktigt skummt, misstänker att du har nån inställning som fortfarande är igång på din firewall. Det verkar ju som om filen börjar att laddas upp men avslutas direkt och sånnt verkar som om det e nån inställning på din firewall som fortfarande e igång. om du har firewallens setupfil kvar kan du ju prova att avinstallera den och prova ladda ner.

Liknande diskussioner

1. FTP problem, Xbox hänger sig !
    By caw78 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 12:10
  2. Problem med ftp och mp3
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 18:49
  3. ftp problem
    By Zyber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 01:58
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X