Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Frågor ang. era chipp

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

Post Frågor ang. era chipp

Jag blir lite förvirrad när jag tittar på eran hemsida. I information för Messiah står det "Regionsfri DVD är INTE implementerat i första versionen." Men bara några rader under står det "NEO4 och Messiah har inbyggd funktion för regionsfri DVD." Hur hänger det ihop? Tar NEO4 även bort macrovision och rgb greenscreen?

Tar DVD chippen bort macrovision och den gröna bilden när man spelar upp i rgb?

Det står att Action Replay gör PS2an regionsfri. Men fixar den macrovision och greenscreen ?

Tack på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah får inte regionsfri dvd förrän nästa version. Fråga inte mig när den kommer eftersom inga uppgifter om sådant går att lita på i praktiken...

AR2 fixar inte makro-off, men om du behöver det kan vi sätta i ett makro-off chip också.

Green-screen fixas annars med en enkel lödning på kretskortet oberoende av chip.

Regionschip kostar 250:- eller 800:- inkl montering (billigare i samband med montering av andra chip) men passar bara gamla "v3r"

Se:

<a href="http://www.psxcare.com/ps2/playstation-2-multi-x-information.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/ps2/playstation-2-multi-x-information.asp</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

aha okej.

Så vad kommer det att kosta om jag köper ett neo2.2 (med installation) + action replay 2 + fix av greenscreen av er?

Då borde alltså min maskin kunna klara av allt utom orginal import och macrovision? Vad kostar det att samtidigt slänga in ett macro off chipp?

tack på förhand.

ps. jag har en SCPH-30004 med ett V3 moderkort

<small>[ 05 May 2002, 18:57: Meddelandet redigerat av: ys ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

NEO 2.2 + montering 750:-
    Makrovisionschip inkl fri montering 250:-
    Eventuellt Regionschip inkl montering 500:-
    AR2 500:-
    RGB/green screen-mod ingår alltid, obs - då fungerar inte "amerikansk" komponentvideo, vilket vissa kunder med projektor vill kunna använda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

Tack för de snabba svaren.

En sista fråga bara. Hur långt tid tar det att modda en maskin med neo2.2 ? Om det inte tar allt för långt tid så tänkte jag titta förbi någon gång i veckan och lämna in den och hämta den senare samma dag? Och hur ska den lämnas in? I orginal kartongen?

Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Kom så fort som möjligt!

Senare i veckan bör vi få in en större leverans Messiahchip, och då kommer vi ägna några dagar åt att modifera de PS2 vi har stående på "kö". I det läget får andra jobb vänta några dagar.

Originalkartongen slipper vi gärna ta hand om. Ta bara med ps2:an utan kablar eller andra tillbehör.

Liknande diskussioner

1. chipp dash problem!!!
    By xirbma in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 21:05
  2. Villket chipp
    By Sloafer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 20:10
  3. Vilket chipp? Magic 3?
    By Minicall in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 17:08
  4. nytt chipp
    By jagär jimmy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP