Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Varför flasha?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Question Varför flasha?

Jag undrar varför man ska flasha? Måsta man flasha t.ex. Matrix/Xodus chippet om man vill kunna lagra filer, spela backup-spel, installera emulatorer, osv.?

Jag är hemskt tacksam all hjälp!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Wink

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Cyberalien:
    <strong>Jag undrar varför man ska flasha? Måsta man flasha t.ex. Matrix/Xodus chippet om man vill kunna lagra filer, spela backup-spel, installera emulatorer, osv.?

Jag är hemskt tacksam all hjälp!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Alla chip/modifikationer ger följande grundläggande funktioner:

- Man kan köra "osignerad kod", dvs egenutvecklade program m.m.
    - Man kan köra kopierade spel
    - Man kan installera Evolution-X
    - Man kan använda DVD-X 1.0 för att patcha om original dashboard så att man kan se region 0-4 med det vanliga dvd-fjärr kittet
    - Man kan använda DVD-X 2.0 för att se region 0-4 filmer utan att använda något dvd-fjärr kit.

De funktioner som kan skilja mellan olika chip/modifikationer är:

- Möjlighet att byta till större hårddisk
    - Möjlighet att trycka på eject och byta skiva utan att xbox bootar om i t.ex. mediaspelare (no reset on eject trick)
    - Möjlighet att köra tidiga "releaser" av piratkopierade spel utan att behöva patcha dessa. (no patch hack)
    - Makrovisionsfri dvd-uppspelning
    - Möjlighet att köra program signerade som "debug" kod
    - Möjlighet att flasha om BIOS / Använda chipet temporärt för att flasha om BIOS och sedan ta bort chipet.
    - Möjlighet att flasha om BIOS på chippet

1: Flashning av BIOS.

Flashar med senast tillgängliga BIOS-version, vilken har ALLA önskvärda funktioner enligt ovan.
    Fördelen är att man själv när som helst enkelt kan flasha om utan att behöva öppna xboxen ifall det kommer någon ännu bättre BIOS-version.

<small>[ 08 January 2003, 15:05: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

ok... alltså behöver man inte flasha för att t.ex. spela brända spel... eller? EvolutionX, det är väl en bios?

Jag har hört att det är rätt farligt att flasha, därför frågade jag om det verkligen var nödvändigt. eller?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

jo du måste väl flasha in ett bios iaf för att ha möjligheten att spela backup spel (evo-x är ett hackat bios ja), fast om du låter psxcare modda din box så hjälper väl dom dig med det viktigaste för att boxen ska funka...

här kan du läsa lite mer:

<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000001" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000001</a>

själv ska jag köpa en box med X-ecuter 2 Pro chip så snart det kommer av psxcare...
    det kommer att äga =) en fördel med den är att om du flashar fel så kan du koppla boxen till pcn med en kabel och flasha om den vägen...
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

1. flasha om x2 lite chip ?
    By arneanka in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 08:31
  2. När och varför bör man flasha?
    By Frenzy in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-08-11, 09:53
  3. Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?
    By grantrytare in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 12:48
  4. Flasha ett måste ?
    By Biggles in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 20:12
  5. Varför två "hårddiskar" med EvoX?
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 17:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner