Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad ska man skaffa sej??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post Vad ska man skaffa sej??

    jag ska chippa min box, men jag vet inte vikket chip man ska ha och undrar om nån kunde hjälpa mej? vilket bios ska man ha osv....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000005" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000005</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Tack, Hansi! jag funderade på att skaffa X-Ecuter 2.x "lite"..... hur sätter man på strömbrytare?? vad är evo-x dashboard för nåt?? eller ska man kanske vänta tills pro kommer?? jag vet inte....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns 3 kontakter där du kan löda fast kablar till strömbrytare, hur enkelt som helst.

    Evo-x dashboard:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    jag hade tänkt att byta till större hårddisk och skaffa media playern, hur man nu lägger in den..... kan man spela på live när man har chippad xboxen??

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Finns det någon anledning att välja modchip istället för flashning av BIOS? Enligt alla svar och inlägg verkar flashnig av orginal BIOS vara minst lika bra om inte bättre.
    Jag vill ha samtliga funktioner samt ett framtidssäkert alternativ och har funderat på X2Lite, men undrar alltså över fördelarna med detta framför flashning av BIOS.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Sjuntorp
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av D_One:
    <strong>Finns det någon anledning att välja modchip istället för flashning av BIOS? Enligt alla svar och inlägg verkar flashnig av orginal BIOS vara minst lika bra om inte bättre.
    Jag vill ha samtliga funktioner samt ett framtidssäkert alternativ och har funderat på X2Lite, men undrar alltså över fördelarna med detta framför flashning av BIOS.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Så som jag fattat det hela är en flashning av TSOP(org bios) stabilare eftersom du då slipper chippet som ibland kan glappa.. (tänker då främst på Matrix) Men du kan ju inte själv flasha om ifall en flashning skulle misslyckas.. Och spela live blir nog inte heller så enkelt..

    //CyberMan

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. Vad ska man ha för prylar till X2 Pro?
    By GeneSiS in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 17:03
  3. vad ska man modifiera sin xbox med?
    By noman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 20:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •