Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Rätt chip för SCPH-30004R

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Post Rätt chip för SCPH-30004R

Jag undrar lite vilked chip jag ska skaffa till mitt ps2. Jag vill kunna spela ps1 och ps2 (cdr + dvd-r) backuper. Vilka alternativ har jag.

Som jag har förstått det är det bara origa eller r-mod som finns just nu. Fast ni löder inte in origa för tillfället? Det skulle altså bara lämna r-mod då, och messiah förstås men jag vill inte vänta länge.

Hur lång tid kan det ta för att få r-mod installerat och hur länge för origa om ni börjar löda det igen?

Bäde chipen kräver AR korrekt, och båda kräver samma sorts swap trick?

Sist men inte minst kommer man kunna spela i princip alla spel med dessa chip? Eller är ena eller andra bättre på detta eller andra sätt?

Tala gärna om om jag har missat nått. Jag skulle vilja få mitt ps2 fixat denna vecka.

Tack på förhand

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

jag har origa som funkar helt perfa =)) med DVDregion x(kräver minnes kort)
    .:JompZ:.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah är ju alltid trevligt, får vi bara en rejäl leverans snart så bör vi kunna utföra monteringar utan extrema väntetider.

R-mod är det enda vi kan trycka in utan väntetid just nu, men de r-moddar vi har passar inte alla PS2. Det har kommit en version som passar "V6" vilken vi bör ha på lager inom ett par veckor.

Origa....tja, det får bli en senare fråga. Vi har tillräckligt att göra ändå utan att åta oss origainstallationer just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

undrar bara om det finns nån upskattning på hur lång tid det tar om jag skulle lämna in mitt ps2 för att få ett r-mod installerat och om jag troligen kommer kunna spela dom flesta spel som finns just nu.
    Tack

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

R-mod kan fixas medan du väntar om du har tur och vi har "rätt personal" på plats när du kommer. Annars bör det bli klart till nästa dag.

Du kan spela "alla" kopierade PS1 och PS2 spel. Vi har inte testat några spel på >1 skiva. PS1 import går inte i rätt hastighet när vi testar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Jag va inne i helgen och fick mitt Ps2 chippat med en r-mod. Det funkar inte riktigt som utlovat tycker jag om det nu inte är så att jag bara hanterar det fel. Så vitt jag har förstått det så här i efterhand så verkar det som om inte spel som är längre än 71 minuter på skivan inte går att spela? Då tycker jag inte att det utlovade "alla" spel stämmer utan borde vara specificerat. Nu är det kanske så att det finns nån "workaround" för det här och då är det ju inga problem. Annars undrar jag om jag kan få lämna in mitt ps2 och få messiah installerat istället och lämna tillbaka min AR2 och bara betal mellanskillnaden.

Mvh

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är möjligt, vi testar bara chipen med 1:1 backuper av spel vi äger som original.

Dvs: CD-baserade spel på CD-R och DVD-baserade spel på DVD-R.

CD-R >70 minuter är DVD som "rippats" till CD-R storlek och är alltså inte 1:1 kopior.

Det verkar som om vissa chip och vissa PS2 har problem med den typen av kopior.

Efter att ha kollat runt lite så skall det gå bättre om man kombinerar R-mod med NEO2.2, vi får se om vi kan göra någon vettig "paketlösning" isåfall.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Jahaja, det verkar ju kunna stämma med de få antal spel jag inte fått att fungera. Vad skulle en sån här extra "paketlösning" kunna kosta extra för mig? Annars, vore det ett problem om jag ändrar till en messiah istället om ni får nån ny leverans snart? Verkar ju vara bättre och nu skulle jag väl säkert komma upp i en kostnad större en messiahs i vilket fall. Vet inte om ni skulle gå med på att ändra eller?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

inga ideer om hur jag kan få detta löst?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi kan sätta in ett NEO2.2 brevid din R-mod för 250:-

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Vad menas med brevid för jag har samma problem?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Enligt uppgifter jag läst på nätet så går det att spela spel på 80 minutersskivor om man har både NEO2.2 och R-mod monterat.

Isåfall använder man huvudsakligen NEO2.2, men utnyttjar R-mod för att få tillgång till EA-SWAP.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Ska den löda in precis som vanligt? Har ett v6 moderkort. Och vad kostar neo 2.2Pro?

Liknande diskussioner

1. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 15:51
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  3. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 00:31
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner