Okey, här är min story.
----------------------
Installerade ett enigmah chip på en 1.0 box, plus alla byglingar för omflashning.
Sen vid omflashning till ex2bios så hänger den sig vid 75%, först vart jag lite sne, men kom på sen att man kunde byggla A18+A19 för att boota upp 1:a delen av bios.
Så jag jordade 18+19 punkterna och mycket riktigt så startade den upp med ex2 bioset.
Först så tänkte jag, visst vi får köra på ex2 bios konstant.
Men jag kunde inte leva med den tanken så jag gjorde ett nytt försök att flasha, men grejen är den att denna gång så dog den efter "ca" 25%, då vart jag riktigt skraj, men tänkte att det kanske finns ett hopp om att 1bioset kom på plats i tsopen.
Men så var inte läget, efter det så startade den inte upp nå mer, hjälpte inte med A18+A19 nu, första bioset hade allstå inte flashats in i tsopen.
Men som tur är så hade jag ett lcp-chip hemma
Länk nedan --
<a href="ftp://ftp.divineo.net/pub/Console/xbox/lpc-chip/LPC-Chip.jpg" target="_blank">ftp://ftp.divineo.net/pub/Console/xbox/lpc-chip/LPC-Chip.jpg</a>
så ja lödde in det chippet och då hoppade boxen igång som den skulle med D6 bioset.
Men nu är mitt problem hur fan ja ska lyckas flasha om tsopen för att kunna ta ur båda chippen.
Om man typ kan starta upp den med lpc chippet, och sedan efter upp start koppla ur det på nåt sätt, plus koppla ur enigmah som också sitter i "med 2st swithchar för avstängning av chip", och för att sist göra en lyckad omflashning av Orginal Tsopen på moderkortet...
Lite coolt att sitta med en Xbox med både ett Enigmah chip plus ett lpc chip ... ))
Men som sagt all hjälp är välkommen ...
<small>[ 30 January 2003, 13:36: Meddelandet redigerat av: Morphem ]</small>
Bookmarks