Oki, först så fixade jag orgbios 4034 till 512kb osså även Xecuter 2 4974 till 512kb.
Kopierade dessa så jag fick den till 1mb.
Har en switch till punkt A19.
Enl denna guide så ska väl det fungera tyckte jag: <a href="http://monkeycity.org/multixbox/" target="_blank">guide</a>
Flashade in biosen...
Sen ville xboxen inte igång spelade inte nån roll vilket läge switchen va heller.
Hmm..fick läsa lite mer o märkte att det är punkt A18 som ska styra så att xboxen startar från del 1 o 3 som jag behövde.Inte A19 som guiden ovan.
Hur kan det fungera för han då??
Ja ja lödde punkt A18 till en switch som går till jord å.
O nu började det bli lite bättre, xboxen startade med animation men fick felkod 05 o i andra läget(a18) så fungerade den inte..
Oki felkod 05=biosen startar inte om inte hd:n är låst.Kopplade in org hd(har en 120gig annars).
Förstod att det va org biosen som skulle igång.
Startade fint med org hd som va låst.
Men nu är ju xboxen orginal...o fungerar bara om jag jordat punkt A18...
Tsopen fungerar ju inte om jag inte har switch(3blink-rödgrön).
Läste även att man inte ska använda multibioser för att använda om man ska ha flera bioser i Tsop.
Så därav att kanske Xecuter2 4974 biosen inte funka.
Hmm,då räcker det inte med Enigmah som jag brukar flasha med.
Fixade ett matrix som man kan fixa Tsop med enl en guide på xbox-scene.
Följde guiden o lödde fast den kabel som man behöver(punkt T1).
Japp, flashade in EvoX_MatriX_TSOP_flash biosen i Matrix.Satte sedan matrix i läge 4 (utan att jorda kabeln)o provade att starta, efter lite justeringar så bootade xboxen upp med min superdisc i!!!
Det ska ju inte hända utan man ska ju få ett orange-grönt blink stänga av sen ändra till mode 3 o jorda kabeln för att den ska boota enl guiden.
Hm..tänkte att jag provar o ta bort matrix o flashar om i Evox(xboxen är igång,dock ganska öppen:-))
Skruvade bort Matrix o tryckte på Y.
Började erasa o sen flashade den Tsop!!
Hur kan detta gå?? Satt där mitt i natten med Matrix i handen o kollade på flashprocessen...
Nu fungerar allt kanon(har 4 256kb bioser nu).
Men hur är allt detta möjligt?
Är det nått nytt att boota upp i läge 4 o flasha eller fungerade det bara så för att det fanns defekta bioser på tsop före?
Ja ja thats it,fråga gärna mer.
/Teddan
Bookmarks