Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Någon som varit i Bangkok och handlat grejer?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post Någon som varit i Bangkok och handlat grejer?

    Jag ska dit i två dagar på väg till Borneo om en vecka drygt, och tänkte köpa på mig massor. Är det någon som har varit där och som vet var man hittar billigast grejer?? Alla tips välkomnas. Givetvis är det spel jag är ute efter mest av allt, men även DVD filmer och kanske elektroniska prylar.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    en kompis kompis köpte typ 10 dvd filmer, dom flesta var fula jävlar som var filmade på biograf och mitt i filmen kutade filmaren i väg me kameran på en film...ganska lamt o glo på

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    uddevalla,sverige
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Va där för rätt länge sen (innan ps2 kom ut i sv) å då kostade en ps2 (japansk) med multi x å regionsfri dvd ca 4000 kr.
    psx spel ca 50 (ca 12 spänn) bath per cd, så om ett spel va på två skivor blev det 100 bath osv.
    ps2 spel kostade då ca 400 bath per cd.
    Glöm för guds skull inte att pruta, dom sa ibörjan att psx spelen kostade aalt från 350 bath å uppåt för en cd.
    Det brukade vara så att ju fler cd-skivor du köpte ju billigare fick du dom.
    Själv köpte jag ca 50 spel till psx när jag va där.Alla funkade utom 2-3 stycken.Man brukar få testa spelen innan man köper dom så att man ser att dom inte lurar en.
    Dvd filmer vet jag inte,men vcd såldes över allt å billigt.
    Va i ett otroligt stort köpcentrum nära Hard Rock Café,där va en hel våning som bara va data spel.Tog ca 3 timmar å gå igenom den våningen.
    Hoppas du har en bra resa å berätta gärna om du gjort några kap.
    Men kom ihåg...PRUTA!

    mvh
    Wilda

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Tack för det svaret!! Jag läste om det köpcentrat i Sydsvenskan för ett litet tag sedan, det är nu 5 våningar med nästan bara elektronik och kopior på musik, spel och filmer. Det heter något på P. Jag blev glad av att läsa det...!

    Pruta ska jag göra, jag var i Peking förra februari och köpte en del DVD filmer, man blev bra på det ganska snabbt! Tyvärr funkade inte runt 8-9 av 30 filmer. Oftast var ljudet lite fel, typ att centerhögtalaren skorrade, eller att kanalerna låg fel så centerljudet låg åt höger. Hade det inte varit så jobbigt att ändra högtalarsladdarna så hade det varit okej... På några så var bilden ryckig, ungefär som om varannan frame fattades. Hoppas att spelkopiorna är av bättre kvalitet!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Jag hittade det jag sökte: Phantip Plaza heter 5-vånings affären...!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •