Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Canal Digital

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post Canal Digital

    Nu är det tydligen möjligt att emulera Conax (Canaldigital) med hjälp av ett interface från kortläsaren på mottagaren kopplat till en PC´n (com porten) med linux och att man kör ett litet program som heter ConaxEmuV21.

    men rykten går att man kan instället för pc´n kan köra linuxprogrammet på Xboxen och koppla interfacet via USB´n på boxen....

    Någon som gör detta eller vet något om det???

    <small>[ 06 January 2003, 22:57: Meddelandet redigerat av: Kid_Rock ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Post

    wow ! ...hör av dig om du hör något om detta så kan jag använda min laptop till nåt bättre än att dekoda CD
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    askersund
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    japp det skulle vara väldigt intresant tycker jag, vet du var man kan läsa mer om detta??

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Post

    prova forumet på <a href="http://www.st*opst*p.info/" target="_blank">http://www.st*opst*p.info/</a>
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Har du USB på din xbox ???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp?sida=xbox-hardware.asp&artikel=xbusb" target="_blank">http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp?sida=xbox-hardware.asp&artikel=xbusb</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22

    Post

    programmet måste ju vara igång hela tiden och måste ju arbeta i bakgrunden, när man grejar med annat, men det vore ju kanon att få det att funka. slippa datorn vid tv'n. jag kan ju inte så mycket om detta men man måste ju ställa in sin baud och atr i en .rc fil. jag kör med baud 9600 och atr 3b 24 00 30 42 30 30, det är ju olika till olika mottagare
    Hansi, kan inte du kolla upp detta lite om jag skickar filerna som behövs. Mvh/Nnorman

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Är det inte lättare att köra med en MAGIC MODUL "6 in 1" typ & ett funcard med nyckel, annars får man ha en datorn på i bakrunden hela tiden & en massa trixande med det. Det finns en massa tyska/polska bra siter som tar upp detta.

    <small>[ 17 February 2003, 09:32: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    46
    Respekt
    22

    Thumbs up

    Jo det är det (mmodule) funkar klockrent

Liknande diskussioner

  1. Western digital
    By nitrid in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-09, 11:58
  2. Digital ljudsignal till recever?
    By swemag in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 23:16
  3. EJ Dolby Digital från PS2
    By wmadoss in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-26, 23:35
  4. Digital in... tydligen inte.
    By Mooshie in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-02-01, 01:21
  5. inbyggd digital dekoder
    By erk in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-09-25, 22:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •