Nån som vet var man kan hitta den? #xbins är tillfälligt avstängd...
<a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?s=5af5380a256c65d08b1a6b5631ce4b12&act=S T&f=17&t=54141&st=0" target="_blank">PSXEmu</a>
Nån som vet var man kan hitta den? #xbins är tillfälligt avstängd...
<a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?s=5af5380a256c65d08b1a6b5631ce4b12&act=S T&f=17&t=54141&st=0" target="_blank">PSXEmu</a>
AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.
never mind kom in på #xbins nu... då ska vi testa då =)
AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.
Tog ner min Bushido Blade på PC HD'n med CDRWIN. ftpade över till Xbox HD'n och startade. Fungerade klockrent.
Fantastiskt...
Jag e så impad...
=)
Japp, tankade förut, men jag har inte testat än. Men alla säger att den skall funka fin fint. Får prova FinalFatnasy 9 imorgon...
Den fungerar ju rigtigt bra dessutom.
Jag testade bara ett spel.. final fantasy origins... en sak jag märkte var att bilden hamnade lite snett... något som ni märkt av med andra spel?
Redcheat
"PsX & Ps2 Will always Rock"
Japp, men bilden går att rätta till på ett kick! Bara att gå in i "options" menyn eller vad den heter, så står det något i stil med "Picture position", bara att välja det och rätta till... Du förstår själv hur du skall göra när du väl är där.
Emulatorn verkar funka lite si och så med vissa spel. För lista över testade spel se:
<a href="http://www.phantomtech.info/compatibility/Default.asp?EmuID=1" target="_blank">Game Compatability List</a>
Finns även info för de spel som kräver lite trixande med grafik/ljud fixar, samt om man ska köra HLE eller bios mode.
Läste ett inlägg på xbox-scene forumet att det nu har släppts PCSX 1.5 (som PCSXbox bygger på), så det borde komma en ny version snart som kanske löser en hel del buggar.
(Vet dock inte hur tillförlitlig källan är ...)
Har lagt in massa psx spel på min xbox nu, och alla funkar..
metal gear måste startas med Bios alternativet...
Hur gör man bin och cue-filer? Jag kommer ihåg att man förr gjorde bin-filer med cdrwin, men hur gör man nuförtiden? Har letat efter info i två dagar nu.
Alltså problemet är att gamla cdrwin inte fungerar i windows xp och nya cdrwin (version 5.0) gör .cdr-filer istället för bin.
Tacksam för svar
Själv kör jag med cdrwin i xp, v3.8F. Funkar hur bra som helst
/Ramsey
Jag kör CDRWin 3.9b, och det funkar hur bra som helst. Du kanske inte har dom rätta ASPI drivisarna?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av toddy:
<strong>Hur gör man bin och cue-filer? Jag kommer ihåg att man förr gjorde bin-filer med cdrwin, men hur gör man nuförtiden? Har letat efter info i två dagar nu.
Alltså problemet är att gamla cdrwin inte fungerar i windows xp och nya cdrwin (version 5.0) gör .cdr-filer istället för bin.
Tacksam för svar</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">så här ligger det till: cdrwin 5.0 är bara en slapp rip off, dvs. det är inte samma program som cdrwin 3.x så ladda ett "riktigt" så ska du nog få se att det blir bin & cue, satt själv och svor äver det där men sen så fick jag vet att det va några andra som hade gjort att program med samma namn =P
sen så vet jag inte om du kasnke måste instllera ASPI drivers men men det är en annan histora
//Rhaos
Tack för hjälpen! Jag har löste det med blindwrite . Blev enklare så Riktigt bra emulator, dock inte 100%ig än.
Toddy: Jag har också problem att få cdrwin att fungera så jag har använt blindwrite/blindread för att skapa en bin och cue fil på några olika psx spel. Jag laddar dessa till emulatorn, men den klarar inte av att hitta dessa filer, vad kan vara fel?
Måste man göra någon speciell inställning i blindread för att få det att fungera på emulatorn?
Finns det något program som kan göra om en iso fil till bin och cue filer? Vore klart bra när det är så struligt att skapa dessa filer...
Mvh /Peter
Har du lagt dem i rätt mapp? Jag har för mig att det ska finnas en mapp som heter roms eller liknande. Lycka Till!!
Jag har aldrig haft problem att "skapa" bin/cue filer förr i tiden.Men med XP kan jag tydligen bara göra det om jag läser cd`n från brännaren.WINDOWS.
Bookmarks