Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Final Fantasy 9 med PCSXbox V2 - Får inte fram "battle menu"!

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Unhappy Final Fantasy 9 med PCSXbox V2 - Får inte fram "battle menu"!

    Hej!

    Jag får inte fram "battle menu" i FF9, <a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=17&t=56737&s=177ba16c52fa9adeb3 0d4120dfe6ff00" target="_blank">här</a> står det: "To have the battle Menus in Final Fantasy IX, unmap the throttle button."

    Detta gjorde jag, men jag får fortfarande inte fram menyn :/ Någon som vet hur jag skall lösa detta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Kiruna
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Jag får det inte ens att starta...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Kiruna
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    gör du några inställnigar för att få det att funka????

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Arrow

    Du måste ha version 2.0 för att det skall funka. Och jag löste mitt problem också. Var tvungen att stänga av en av de 2 grafikinställningarna som är på "on".

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Red face pcsxbox V_3

    Tja. Jag har också försökt att få igång ff9. Och det gick skitbra när jag ändrade samma inställning som du gjorde till off. Och jag kunde spela i 2 timmar, men sen hakade skiten upp sig i en film. Och jag kan inte göra nått för att komma förbi skiten...Kan du spela helt utan problem verkligen?

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22
    Nej. Den brukar hänga sig i filmer, men om man loadar om och provar några gånger så brukar man komma förbi dom. Dock finns det en film som inte går att komma förbi.

    Allt går att läsa i denna tråd

    Där finns det även ett tips om hur man skall kunna "skippa" förbi filmerna, men det funkar inte för mig i alla fall.

    BTW: Det skall visst bara gå att spela med NTSC versionen av FF9.
    Last edited by Freddo_mAN; 2003-06-04 at 13:13.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ...

    Okej. Så du har fastnat nu alltså. Vid luft skepps scenen? Jag trodde jag hade fixat problemet idag, men det kvarstår Filmen fryser när prinsessan hoppar ner för tornet och den där riddaren hoppar efter....Jag har throttle på unmapped. Och rtrigger. FAN!! Irriterande jävla problem... Jag får väl helt enkelt fixa NTCS versionen...Skriv om du har hittat en lösning. Jag har PAL versionen just nu..//Danne

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ...

    hehe. Just nu kom jag förbi scenen efter 6:e försöket...Men har du verkligen fastnat på en scen helt och hållet?? har du försökt flera ggr eller? p.s jag hade alla inställningar på off. Och bara rtrigger på unmapped . Vi ses!

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22
    Jag har väll testat runt 5-6ggr jag med. Det är den filmen dom pratar om i tråden jag länkade till tidigare.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ....

    Okej...Jag ligger vid ice cavern nu...Och du lär ju fastnat tidigare ? skitkul spel iallafall!!! Första gången jag spelar final fantasy 9..Vi ses/ Danne

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    När ni kommer till Dali så kommer ni att komma till en filmsekvens som det garanterat kommer att låsa sig för er. Enda sättet som jag nu vet att komma förbi denna är att ta över minneskorten från xboxen till datorn och köra en emulator på datorn tills man passerat filmsekvensen och sen flytta tillbaks. OBS har ej lyckats ta över "snabb saven" utan bara minneskortssaven. För att hitta dessa saves leta i en av dom kataloger under udata (eller så e det tdata). Katalogen ni ska hitta har en massa f i början av namnet. Kan ej kolla helt fullt nu eftersom jag inte e hemma och har inte fått nätverket att funka till boxen hära ännu.

    / Ramsey

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ...Tja ramsey. det har du rätt i. Jag spelade klart till nästa save och skickade tillbaks till boxen...Ligger snart på CD 2 Jag hasr fastnat på ff9 alltså

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Själv ligger jag just nu vid bytet av cd2 till cd3. Verkar vara en sekvens där med som inte går att komam förbi utan att flytta minneskortet. Har iförsig bara testat en ggn. Men ska sså snart jag får tid lira vidare. Har ju inte samma tillgång till nätverk för överföringen här nere hos brorsan som hemma

    /Ramsey

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    jag fåt inte igång mitt ff9, jag har ändrat inställningarna men lyckas inte...nån som kan säga vilka inställningar man ska ha...

Liknande diskussioner

  1. Får ingen kontakt med modchippet från pc:n
    By pck1978 in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 17:32
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Kan inte spola med Divx el Xvid i mplayer 2.2
    By twinray in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 20:11
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. Får inte till det med signaturen...
    By Bagaboo in forum Test
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 15:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •