Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: undran över ett av Hansis Live inlägg

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    Post undran över ett av Hansis Live inlägg

    Hansi skrev: "Monterar du en 120-giggare och sedan stänger av chipet för att spela live så får du inte igång boxen om du inte även lösenordsskyddat den nya hårddisken på samma sätt som originaldisken."

    Hehe, hur fan gör man dådå? Lär man skicka upp den till er och få det fixat eller?

    Är det krångligt och få igång ett Live spel eller kan man lätt trycka fel och plopp så är man uppkopplad och nästa sekund är man bannad och så funkar inte boxen?
    Tänkte om det fanns nån switch eller liknande som blockar boxen mot Live spel...

    Man kan inte ladda hem uppdateringar och nya banor etc till spel va? Då blir väl boxen flaggad?

    mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har aldrig låst någon hårddisk.

    Idag släpptes liveinfo beta 2, den skall gå att använda för sådant

    <a href="http://users.belgacom.net/gc793307/liveinfo-beta2.zip" target="_blank">http://users.belgacom.net/gc793307/liveinfo-beta2.zip</a>

    Jag misstänker att det räcker att starta ett live-anpassat spel (eller kanske vilket spel som helst med chip-detekt kod i sig) för att boxen skall flaggas, men jag har inte satt mig i hur flaggningen går till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Det borde väl bara vara att anpassa BIOS så att spelens skydd inte längre kan upptäcka chippen (vilket kräver nya BIOS-versioner)? Då blir man väl skyddad mot Live-trassel tills Microsoft har brytt sig om att i kommande spel förbättra skyddet.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Question

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Jag har aldrig låst någon hårddisk.

    Idag släpptes liveinfo beta 2, den skall gå att använda för sådant

    <a href="http://users.belgacom.net/gc793307/liveinfo-beta2.zip" target="_blank">http://users.belgacom.net/gc793307/liveinfo-beta2.zip</a>

    Jag misstänker att det räcker att starta ett live-anpassat spel (eller kanske vilket spel som helst med chip-detekt kod i sig) för att boxen skall flaggas, men jag har inte satt mig i hur flaggningen går till.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gör den inte det i eepromten varje gång xboxen startas flaggas den där, tar man ur Matrix chipet & startar boxen igen så ska det gå utmärkt enligt min kusin i FLORIDA. Kan det vara så?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Borde det inte räcka att formatera om hårddisken, flasha om alla chips & ta bort eventuell modifiering för att kunna använda Live?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Piteå
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    det funkar utmärkt med originaldisken & en vanlig switch som kopplar mellan chipped mode & regular mode =)
    ironm - Det bästa för Sverige

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    Post

    det låter ju för bra för att vara sant....iof så lär man ju byta HD varje gång man ska lira Live =( kanske blir jobbigt i längden.... men hoppas att det funkar iaf så kan man ju om man har lust =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. ett alternativ till live..!
    By kristoffer_1 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-18, 14:07
  2. Skriver LIVE över filer i Ckolon?
    By Bege in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-09, 13:46
  3. Tre frågor i ett inlägg
    By Ridster in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 09:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •