Windows 98 och korsad kabel direkt till xboxen, är det nå'n som vet om det funkar. Jag får i allafall ingen kontakt.Har läst och provatläst och provat och läst och provat igen.
Windows 98 och korsad kabel direkt till xboxen, är det nå'n som vet om det funkar. Jag får i allafall ingen kontakt.Har läst och provatläst och provat och läst och provat igen.
ja det är klart det funkar du får ju skriva in ett statiskt IP:
Win98:
Höger klicka på nätverks ikon på skrivbordet, se egenskaper. Du ser nu ngt som heter TCP/IP markera den, se egenskaper, skriv in IPnr, nätmask, gateway.
ex:
(PC)IP:192.168.15.2
(Xbox)IP:192.168.15.3
nätmsk: 255.255.255.0
gateway:192.168.15.1
FTP:
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: XBOX
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
kör du Evolution X som dashboard eller XBMP (måste lösen vara i MD5)
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Inté funkar det inte
Om det funkar för mig på det viset ska det funka samma på din, annars gör du ngt fel. Har du ändrat IP i xboxen i inställningar under settings?
<small>[ 23 May 2003, 11:09: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Vi gör så här:
Två nätverkskort i datorn.
Det som du använder för boxen ska du ställa in "dela en internetanslutning". Detta gör då att du automatiskt fungerar som router och delar ut dynamiska ip:n till den anslutna enheten.
Ett plus med detta är att hastigheten till och från boxen går väldigt fort!
Vi har ca 11 MB/s från boxen till datorn och ca 8-9 MB/s till boxen från datorn.
Bookmarks