Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Evo-x bios och Xbox live, funkar eller inte?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post Evo-x bios och Xbox live, funkar eller inte?

    Tjena.. jag har flashat bios evox d6 och en 120 gb hd.. undrar om man på något vis kommer att kunna köra xbox live på en moddat xbox?..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Post

    tror väl inte man vet riktigt...men du måste tydligen låsa 120 gb hårddisken som orginal hårddisken är...sen lär du ju även ha en switch som stänger av chipet och en switch som gör att du kan boota upp MS´s orignla bios...sen äre väl bara att hoppas på det bästa...
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    jag vet inte riktigt om jag har ett modchipp i min box.. jag är inte så kunnig i området med jag lämnade in min xbox på psxcare och om jag har förstått saken rätt så är det inget chipp i min box utan bara ett flashat bios, jag kan ju såklart ha fel.
    kan jag skruva upp boxen och kolla om det sitter ett chipp i tro?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det lär vara flashat bios i den. För att göra den livekompatibel måste den flashas om med ett multibios (det får plats upp till 4 biosversioner i flashminnet) samt att man måste löda en eller två switchar till moderkortet för att kunna välja BIOS.

    Men än så länge vet vi inte om det räcker, det finns ju massor av sätt att kolla om boxen är "original" eller inte förutom bioset, och det skall ju räcka med att ett spel som kollar efter chip körs en enda gång med en "hackad" biosversion så flaggas boxen så att man blir spärrad nästa gång man kopplar upp sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    22

    Post

    skulle vara kul att veta om man kunde sätta upp en egen server, typ bara bjuda in kompisar och så... ringer den upp en förspecifierad IP eller får man ansluta manuellt?
    går det att köra mot varandra via LAN förresten?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    hmm detta är ju synd.
    Kanske man får ta och köpa en till xbox som man sparar orginal för att spela live på.. Dyrt men vad jag har förstått om live så är det kanske värt det

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    never ever land
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    Har just suttit och lirat live med min 1.0 box, funkar perfekt. Och att dom i framtiden skulle få för sig att på något sätt kolla om man har en flashad box eller inte när man kör live, det köper jag inte. Trots allt så måste du ju köpa en xbox och du måste köpa orginal spelen, precis som om du hade en orginal xbox. Så varför skulle microsoft lägga ner tid och pengar på att hitta flashade xboxar över live?

    Faktum är att det här gynnar både microsoft som får sålt fler konsoler tack vare att maskinen är så pass lätt att modifiera som den är, plus att det gynnar speltillverkarna som satsar på online spelandet.
    ______________________
    XBOX 1.1
    Philips DVD
    Alladin
    Bios M7
    160gig Seagate
    ______________________
    Playstation 2
    Silver
    Dms3
    ______________________
    GameCube
    Viper Chip
    Cobra 0,4
    ______________________

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Nostradamus menar du att du kör Live på din CHIPPADE v1.0 XBOX!? Det fungerar fortfarande bra eller? Vilket/vilka spel har du provat?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Tror inte en sekund på att han kör LIVE med chipet AKTIVERAT eftersom den blir bannad direkt, däremot tror jag på homom om han menar att han kör LIVE med chipet AVAKTIVERAT & med en ORGINAL dashboard. Eftersom jag vet själv att man kommer inte långt med en chipad box i LIVE jag sa till en "sk" polare att göra det & han blev inte ens insläppt utan blev bannad direkt, ville bara se om det skulle gå innan man gör sånt misstag själv.

    <small>[ 26 March 2003, 15:41: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Teoretiskt sett skulle det förstås vara möjligt att knäcka Microsofts skydd och på så vis kunna spela Live med multi-X. Jag tror dock inte att någon har gjort det än & om skyddet, som det påstås, består av ett program som laddas ned från Live, kan det förstås uppdateras om någon skulle råka knäcka skyddet.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    hmm kanske sitter det i ngn EEPROM på moderkortet men det skulle ju kunna vara möjligt att radera som man gör på tex funcard där man raderar flash, intee, för att komma åt info på extee?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •