Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur bootar ja 80-mins, R-mod + neo 2.2 (v5)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post Hur bootar ja 80-mins, R-mod + neo 2.2 (v5)

    Ja, som topic kanske avslöjjar så undrar jag hur i #&&# ja får igång mina 80 minuters "dvd-rippar" på min PS2 V5 med R-mod och neo 2.2 ??

    Det skumma är att ja fick igång det en gång, på första försöket, men hur än ja försöker igen så går det inte.

    Som jag förstått det är det någon procedur med 30 sekunders väntan. Någom orkar dra den för mig, EXAKT steg gör steg, varje moment, eftersom det måste va nån liten grej ja gör fel nu som ja ej gjorde första gången.

    Hur viktigt är det med dom där 30 sekunderna? Ja har testat allt från 20 till 5 minuter nu ;(

    Snälla, jag vill ju lira grand theft auto 3 nu, heh

    Kram alla

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det viktigaste är att du swappar med ett "normalt" tryck på eject, inte 2-sekunderstrycket som gör att R-mod kastar ut skivan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Jo Hansi, så långt har ja räknat ut.

    Men är det inget extra meck eftersom det är en v5 ? Som ja förstod det så funkar ju inte neo2.2 på v5 ensamt, men man kan använda det för o få igång 80 mins backuper tillsammans med R-mod.

    Hur som helst funkar inte singeltrycket... i så fall 1 av 20 ggr ;/

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det enda problemet med NEO 2.2 på "v5" är vad jag vet att NEO 2.2 inte orkar skicka kommandon till "BA-chippet" för att stanna cd-skivan och trycka ut luckan.

    Därför använder man R-modden för att trycka ut luckan istället.

    När man swappar 80-minuters dvd-rippar skall inte chippet trycka ut luckan, det skall PS2:an göra själv när du trycker på eject.

    Har du problem med att starta spelen kan det bero på andra saker. Prova en annan Action Replay 2, prova andra media, prova en annan PS2 osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Allright.

    Men det skumma är att dels fick Christer igång min backup när han utförde installationen (vet ej om han hade problem eller ej, men han fick det och fungera) och dels fungerade det på första försöket när jag kom hem... så jag misstänker att det bara är nån detalj jag gör annorlunda.

    Så det här med att vänta 30 sekunder är rent nonsens eller ?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är ju alltid bra att vänta ett par sekunder efter att luckan stängts så att lasern hinner plocka upp och börja läsa skivan.

    Har du möjlighet att komma till någon av våra butiker så testar vi gärna din PS2. Ta med dina spel och din action replay 2 isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Visst har jag möjlighet och komma in, känns bara så knasigt eftersom Christer kollade den redan vid installationen, o då gick allt bra. Men om ingen annan här på forumet har nåt tips på vad det kan va, så äre kanske enda lösningen.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du kan ju ringa och prata med Kristoffer på måndag, han kanske kommer ihåg vad han gjorde för att starta spelet...


    08-202215
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Will do, skall försöka lite mer först bara.

Liknande diskussioner

  1. Fel på neo 2.2 om inte PS1 backup bootar?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 19:17
  2. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 15:20
  3. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-01, 17:59
  4. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-30, 11:04
  5. Hur bra funkar Neo 2.2 och AR2 1.3?
    By skojaren in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-30, 13:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •