Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Blir ta mig f-n SKOGSTOKIG!!! Behöver hjälp...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Angry Blir ta mig f-n SKOGSTOKIG!!! Behöver hjälp...

    Mitt tålamod tog just slut ovh nu vänder jag mig till den det berör som tror sig kunna hjälpa mig.

    "Smarta" jag satt och lira en kväll och tänkte...hmmm...undrar hur det ser ut när man trycker på XBox Live i det här spelet. Nu hade man ju hört att det var ajabaja inte trycka när man har en chippad box men "smarta" jag tänker att om jag drar ut nätverkssladden så händer nog inget. Men det gjorde det...!!!

    Mitt problem är att jag inte kan få kontakt med boxen längre från pc'n. Allting funkar helt perfa dvs spel, media etc etc. Jag har nog provat det mesta som står i detta forum om "live"-problem men får ändå ingen kontakt. Har flashat nyaste biosen (evox d.6), använder superdisc 3.2, har installerat org. dashboard, installerat för stort h-diskstöd, byt namn på filer hit och tid men int' f-n hjälper det.
    Jag har dubbelkollat att allt är rätt i inställnigar vad gäller ip, lösen etc både på box och pc miljarders gånger...suck!!!
    Det står i settings att min linestatus är 100Mbit/full duplex så det verkar ju funka men att pinga den eller connecta med WinCMD går inte.

    Har aldrig haft problem med älskarinnan på något sätt före min geniala ide så jag hoppas att det finns någon duktig xbox-meckare som kan hjälpa.

    PS. Har inte formaterat disken...har rätt så mycket på den så jag hade hoppats att det skulle gå lösa utan att göra det...men om det är enda utvägen...wtf...so be it. DS.

    MVH L.A.F

  2. #2
    gjazz Guest

    Post

    kom du ihåg att sätta i tp-sladden igen....?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post



    Hon lever hon lever!!!!

    Spelar just nu ja må hon leva med "brunögat" för på nått obegripligt sätt så funka hon som hon ska.
    Vet ej hur det har gått till men jag satt bara och knappa in ip, gateways och alla andra saker för att det ska funka på precis samma, märk väl "samma", sätt som jag har gjort hundra gånger tidigare och KACHIIING!!! DET FUNKA!!! Fattar ingenting men vad gör det så länge det funkar. Har nu inga som helst problem att connecta med boxen.

    Sänder mitt tack till PSX Care för att ni och detta forum finns. För ur det onda kom ju något gott...jag har lärt mig en hel del trix och fix + att jag ALDRIG mera ska pilla på något där det står "LIVE".

    MVH L.A.F

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Post

    Hände mig en gång för ett år sedan. Utan live då rå...

    Nätverket sluta fuka melln xboxen och ja trodde ja pajjat nätverkskortet...

    Men ja bytte oxo ip o gateway o skit os å funak det igen... fatta inget ...

Liknande diskussioner

  1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  2. sagan om ringen, hjälp mig!!!!
    By Dee12 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 13:33
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 20:48
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. Liten teknisk hjälp som kan spara mig MÅNGA kronor.
    By Marrick in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 00:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •