Mitt tålamod tog just slut ovh nu vänder jag mig till den det berör som tror sig kunna hjälpa mig.
"Smarta" jag satt och lira en kväll och tänkte...hmmm...undrar hur det ser ut när man trycker på XBox Live i det här spelet. Nu hade man ju hört att det var ajabaja inte trycka när man har en chippad box men "smarta" jag tänker att om jag drar ut nätverkssladden så händer nog inget. Men det gjorde det...!!!
Mitt problem är att jag inte kan få kontakt med boxen längre från pc'n. Allting funkar helt perfa dvs spel, media etc etc. Jag har nog provat det mesta som står i detta forum om "live"-problem men får ändå ingen kontakt. Har flashat nyaste biosen (evox d.6), använder superdisc 3.2, har installerat org. dashboard, installerat för stort h-diskstöd, byt namn på filer hit och tid men int' f-n hjälper det.
Jag har dubbelkollat att allt är rätt i inställnigar vad gäller ip, lösen etc både på box och pc miljarders gånger...suck!!!
Det står i settings att min linestatus är 100Mbit/full duplex så det verkar ju funka men att pinga den eller connecta med WinCMD går inte.
Har aldrig haft problem med älskarinnan på något sätt före min geniala ide så jag hoppas att det finns någon duktig xbox-meckare som kan hjälpa.
PS. Har inte formaterat disken...har rätt så mycket på den så jag hade hoppats att det skulle gå lösa utan att göra det...men om det är enda utvägen...wtf...so be it. DS.
MVH L.A.F
Bookmarks