En fråga till PSXCARE.
Kommer ni få in NEO 4.5 (detta chip: http://www.geocities.com/neoasic/neo4_5.html )? Och ifall ni får in det, kommer det stödja min 30004R (v5) PS2a?
Hej hopp!
En fråga till PSXCARE.
Kommer ni få in NEO 4.5 (detta chip: http://www.geocities.com/neoasic/neo4_5.html )? Och ifall ni får in det, kommer det stödja min 30004R (v5) PS2a?
Hej hopp!
Vi kommer bara ta in NEO 4.5 om nästa veckas Messiahleverans blir försenad, eller om någon kund ABSOLUT föredrar NEO 4.5 före Messiah.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag föredrar den för att den klarar jag nog av att installera själv. Messiah däremot verkar vara alldeles för svår att installera. Vet ni om det kommer komma en version av NEO 4.5 som stödjer 30004R v5?
NEO 4.5 stöder BARA 30004R (v5/v6)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jupp, det är det som är skillnaden mellan 4.0 och 4.5<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
NEO 4.5 stöder BARA 30004R (v5/v6)
</font>
Då verkar det som du har missförstått mig Hansi. Jag talar inte om NEO4-chippet för v5/v6 som också kallas NEO5. Utan jag talar om ett nytt chip som är en vidareutveckling av NEO4. Det här nya chippet slipper man löda ca 40 punkter utan behöver bara löda 11. www.ps2ownz.com skriver följande:
----------------------------------
* UnionChip-11 OFFICIALLY titled the NEO4.5 now!
A few weeks before our UnionChip-11 review, Paul mentioned to us via e-mail about negotiations with the UnionChip-11 manufacturer. As a result, we have been OFFICIALLY notified by them that the UnionChip-11 PS2 ********* is now known as the NEO4.5 *********!
For those of you who are still looking for an on-line source to BUY one of these easy-to-install no swap chips from, we have been advised a temporary page has been set-up HERE to buy them directly from a manufacturer represenative.
Aditionally, we have been informed by the manufacturer that BOTH a GAP and NO-ROM GAP clip are now available for PS2 v1-v4, and that a 50-PIN clip which supports R-version and v5-v6 PS2 consoles will be available for the NEO4.5 ********* later this month!
If you don't see information pertaining to your PS2 console/mainboard listed on the above site, please e-mail the manufacturer represenative directly at neoasic@yahoo.com.cn as we are aware that the Web site isn't completely updated yet with them all. Cheers!
----------------------------------
Kolla på NEO 4.5 sidan ( http://www.geocities.com/neoasic/ ), där finns det mer info och bild på chippet och man ser tydligt att det inte är ett vanligt NEO4 eller NEO5.
Menar du det där SKRÄPET med en "clip on" så man slipper löda på BIOS-chipet?
Jag har bara hört dåliga saker om detta clip. Det sitter inte kvar tillräckligt bra, och vi kommer INTE installera den typen av chip då vi isåfall inte kan lämna någon garanti för att det kommer hålla.
Nåja, vi får väl se rapporter om hur det fungerar snart...
Bookmarks