Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nått fel, kollat forum

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post Nått fel, kollat forum

    Tja så här på fredagkvällen. Satte in en ny seagate 120gb idag och har laddat över lite till den, och även testat lite spel. Satt och lirade splinter och ville byta mission så jag valde exit i splinter menyn och sedan valde jag det mission jag ville spela. Då började det. Boxen låste sig och när jag skulle testa starta om boxen bootade den bara 3 ggr och dvd snurrade till, inget mer.... har testat 100 ggr och jag får inte ut dvd släden så jag kan se om matrix chippet vill boota min superdisc3.1 skiva( samma som jag använde vid installationen då funkarde den utan problem)Har kollat på forumet efter ideer och dessutom fått en del, med vädjar nu efter mer ideer. Tacksam
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Det låter precis som din hårddisk har rasat.
    Gör en snabb test och lägg in den gamla hårddisken och se om xboxen funkar då. Funkar den, så testa din nya hd på datorn och se ifall den har rasat.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Det verkar svårare än jag trodde. Har bytt tillbaka till orginal disk och även kollat fixeringen på matrix chippet, den bootar 3 ggr på orginal och sedan slutar den. Har lyckat få upp dvd släden med orginal hdd, men den bootar inte från skiva, jag står i mode 4 på matrix. Några ideer??
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    kan även tilläga att vid fixering, i mode 1, blinkade chippet 1grön sedan 1 röd sedan vidare till grönt konstant blink. Jag har en version 1.0 box om ni undrar.
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Lyser grönt/Eject fungerar inte/Inget ljud/Ingen bild:
    Antagligen en dålig lödning. Kontrollera alla lödpunkter om du monterat ett chip. Speciellt vanligt vid monteringa av homebrew, Enigmah eller andra 29-trådars chip.
    Det kan även bero på överhettning, kontrollera att fläkten är inkopplad/fungerar och se till att inte ha xboxen stående nära en värmekälla. Prova att lyfta av locket från xboxen för att se om det hjälper.
    Xbox V1.1 med Segate Barracuda 120gb hdd, X-ecuter 2 pro, Superdisc 3.5.1, Samsung DVD och ca: 1.500st olika roms.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Zingo; Matrix löder man inte! Sen har jag fått igång skiten igen. Bara att konstatera att det berodde på fel fixering matrix. Vilket skit...
    Boxen har fungerat klockrent i snart ett halvår chippat med matrix, klart som fan det ska krongla nu när man installerar större HDD. Gjorde rent pogopins med sprit, fick matrix ändå att blinka ett grönt ett rött sedan grönt grönt grönt...
    Skumt, detta märkte jag inte av vid första installation. Testade sedan i mode 4 men det gick inte switchade över till mode 2 då funkade det??? Kan nån förklara... Kan det bero på att jag inte låst den nya HDD eller?? Snälla hjälp
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Läste på nått annat forum att biosetkan spöka. Jag kör med xecuter2 bios med igr, men de rekomenderade Evox D6. Kan det vara det som gjorde att det blev fel.
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Kolla även så det inte är någon glapp kontakt i någon annan kabel.
    Sedan kan du ju testa och ta bort matrix chipet men då måste låsa hårddisken.

    <small>[ 08 March 2003, 11:39: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av zelcor:
    <strong>Läste på nått annat forum att biosetkan spöka. Jag kör med xecuter2 bios med igr, men de rekomenderade Evox D6. Kan det vara det som gjorde att det blev fel.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, jag har påpekat i säkert 10 diskussioner här nu att man bör/måste flasha till D.6 bios innan man byter hårddisk. När hårddiskbytet är klart kan man flasha 4974 igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Fick det ju att funka ändå, med lite strul. Xecuter2 funkar alltså... Men tror det berodde på fixering matrix som spökade. Har nu låst nya hdd med config magic, och problemet har ännu inte dykt upp igen ( håller tummarna ). Tack för alla råd, och tips. // Zel
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

Liknande diskussioner

  1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. X2 4979 flasg. Nått är fel...
    By ktd in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 13:04
  3. Antaglien fel forum men...
    By tjoff in forum Produktsupport - Övriga produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-12, 16:30
  4. Antaglien fel forum men...
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-12, 16:30
  5. Detta FORUM rular!
    By [} Andreas {] in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2001-03-27, 21:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •