Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hårddiskar och cache

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Question Hårddiskar och cache

    Någon som har erfarenhet av hårddiskar med 8 resp. 2mb cache i xboxen och som kan säga om det är värt att betala 20% extra för en 8mb drive? Cachen ska väl spela större roll vid hantering av små filer, men hur visar sig detta i boxen?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Du menar väl 8 MB cache minne på HD inte en 8MB drive (HD) nu Nä det spelar ingen roll köp en Seagate Barracuda el ngn annan HD på mella 80-120GB.n

    <small>[ 19 March 2003, 13:32: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Question

    Jepp, med "8mb drive" menar jag förstås 8mb [cache] på en Xgb drive.. Tänker plocka in en 120gb och står och väger mellan 2mb eller 8mb cache. Av tidigare inlägg att döma verkar inte IBMs tidigare diskar vara mycket att ha, men hur är det med den nya 180GXP-serien? Den tillverkas väl av Hitachi numer om jag inte har fel..

    En annan fråga: störs inte av ljudet från originaldisken, hur mycket låter den i förhållande till en IBM eller Seagate 120gb drive?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Seagate Barracuda e tystast men IBM är snabbare att IBM skulle vara skit e bara skitsnack IBM HD är bland dom bästa av alla vinner test efter test som bästa HD. Personligen tror jag att det mer är SBS som är orsaken att folk klagar på dess HD, har aldrig råkat ut för ngn dålig IBM HD av dom 11 år som jag arbetat med pc.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Seagate Barracuda e tystast men IBM är snabbare att IBM skulle vara skit e bara skitsnack IBM HD är bland dom bästa av alla vinner test efter test som bästa HD. Personligen tror jag att det mer är SBS som är orsaken att folk klagar på dess HD, har aldrig råkat ut för ngn dålig IBM HD av dom 11 år som jag arbetat med pc.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det stämmer det är inget fel på IBM diskarna, men de hade problem ett. IBM själva rekommenderade inte att ha på dem dygnet runt osv för något år sedan. Men alla hårddisk tillverkare har haft probmlem så.. Och det är ju historia nu, för den nya 180GXP är bra :-)

    180GXP ska vara bra, den är mycket tystare än 120GXP modelen.
    Jag rek som pege63 att köpa Seagate Barracuda, visserligen är IBM snabbare men det utnyttjar man ändå inte på xboxen.
    Att skaffa tystare hd än Seagate Barracuda, är onödigt om du inte bytar fläktarna. Och då måste du även ner till 54000rpm.

    <small>[ 19 March 2003, 15:35: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    HD fr IBM som hade dåligt rykte (gammla GXP serien) tillverkades i Ungern fabriken är numera nerlagt. Nyare IMB hd tillverkas & ägs nu av HITACHI sen nyår & har IBM loggan kvar tills den sista maj.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •