Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: HDD byte, ljudnivån dubblad??

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Post HDD byte, ljudnivån dubblad??

Bytte inatt hdd:n mot en seagate barracuda som är betydligt tystare än original disken. Ändå dubblades ljudnivån. Så kan det vara så att fläkten i xboxen är tempreglerad?? Att det blir varmare nu med den nya disken i?? Eller kan det vara så att det är vibrationer från disken, då gummigrejen som satt på original disken inte passade till denna disk?? Tycker dock att det mer låter som fläkt ljud.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Testat att köra de öppen?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Nej, alltså ljudnivån stör inte men den är ändå betydligt högre än innan, tyckte bara det vore intressant att veta vad det kan bero på.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

OK, testa att köra den öppen...
    Då vet du om det är värmen som är felet, fast det känns inte som att det är felet. Jag skulla testa att köra den öppen å lägga handen på HDn. Då blir den kanske tyst.

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    23

om disken ligger snett på nå sätt kanske den vibrerar, men annars ser jag inte varför det skulle låta mer.

Det kan vara så att nån sladd eller någon kant har lagt sig på någon av fläktarna

tjoff

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Har pysslat så mycket med pc och kylning och fläktar, så att jag utan tvekan kan säga att det är fläkten som ökat i ljudnivå. Vad det nu kan bero på. För det är inga vibrationsljud, som jag först misstänkte då jag inte har gummigrejen på den nya hdd.

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    23

ok,

men om du nu själv säger att det är fläkten och inte hårddisken som låter så kan ju det inte vara hårddiskens fel, ljudet kommer finnas kvar även om du byter tillbaka till originaldisken.

Då kan jag bara ser två anledningar
    Antingen så började fläkten må dåligt precis då du bytte hårddisken, vilket inte är särskilt troligt.

Eller så har någon del kommit emot fläkten vilket skapar vibrationer eller om det är någon sladd eller liknande som på nåt sätt smugit sig dit. Något med monteringen i alla fall..

Kanske nån skruv som sitter löst, fasst det borde inte ge upphov till så mycket ljud...

Tjoff

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Möjligt fast den låter inte så pass mycket att jag börjar skruva upp den igen, men den låter dock mer än innan jag skruvade upp den.

Liknande diskussioner

1. minskad överföringshastighet efter hdd byte
    By tsaren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 11:38
  2. Behålla save filer vid byte av HDD
    By Black_Dragon in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 23:26
  3. Xboxen konstig efter HDD byte.
    By nrowa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 18:08
  4. Problem efter hdd byte
    By ZappE in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering